Nem ismerik eléggé a fogyasztók az étrend-kiegészítőket a Nébih felmérése alapján
A Nébih felmérése szerint sokan fogyasztanak étrend-kiegészítőt, jellemzően többfélét is, ugyanakkor a termékkört érintő alapvető információkkal már nem mindenki van tisztában, ezért a hivatal szakemberei egy, a fogyasztókat segítő útmutató összeállításán dolgoznak – közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) az MTI-vel pénteken.
A Nébih tavaly decemberben kezdődött online kutatásából, amelyben 508-an vettek részt, egyebek közt kiderült, hogy a válaszadóknak mindössze 34 százaléka tudta, hogy az étrend-kiegészítők is élelmiszernek minősülnek. A fogyasztók többsége tudja, hogy az étrend-kiegészítők veszélyesek is lehetnek, de az élettani hatásaikkal nincsenek tisztában – írták.
A fogyasztók hiányos ismeretei miatt a Nébih útmutatót fog összeállítani a fogyasztókat leginkább foglalkoztató kérdésekről – tették hozzá.
A válaszadók 85 százaléka napi rendszerességgel szed étrend-kiegészítőket, nagyobb részük többet is. A családosok csaknem 73 százaléka a gyermekének szintén ad valamilyen készítményt – emelték ki a felmérés eredményei közül.
A válaszolók 95 százaléka vitaminokat, multivitaminokat, ásványi anyagokat vesz, 51 százalék pedig egyéb immunerősítő, egészségvédő termékeket is.
A visszajelzések szerint 56 százalék 5 és 15 ezer forint közötti összeget költ havonta étrend-kiegészítőkre.
A felmérési eredmények részletes ismertetése a Nébih honlapján olvasható. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az antibiotikum-rezisztencia terjesztéséért felelős DNS-szakaszt azonosítottak a szalmonellában
A szalmonellabaktérium két olyan DNS-szakaszát azonosították az Agrár-biotechnológia és precíziós…
Tovább olvasom >Ha nyár, akkor fesztivál!
Összeállításunkban megszólalnak a legjelentősebb hazai fesztiválok képviselői, akik megosztják az…
Tovább olvasom >Nyilatkozat a növényvédelmi tevékenység felelőséről
A növényvédelmi szolgáltatási tevékenységről a támogatásokban részesülők szolgáltatnak adatot. Az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >