Nem igazán költenek a cégek vállalati egészségügyre
Lancz Róbert és Kóka János, a Doktor24 magánegészségügyi szolgáltató igazgatóságának és felügyelőbizottságának elnökei a napokban adtak interjút az Economx szaklapnak. A beszélgetés során szó esett a magánegészségügyi szektorban zajló változásokról, a vállalat növekedési terveiről, és a várólisták csökkentésére irányuló kezdeményezésekről.

Kávéra is többet költenek a cégek, mint vállalati egészségügyre
A vezetők kiemelték, hogy a Doktor24 az utóbbi években jelentős fejlesztéseket hajtott végre, és az eredmények már látszanak: a vállalat 2024-re 1,5 milliárd forintos nyereségnövekedést prognosztizál. Ennek hátterében az áll, hogy a lakosság egyre több magánegészségügyi szolgáltatást vesz igénybe.
Kiemelten foglalkoztak a várólista-csökkentő programmal, amelynek keretében többek között csípő- és térdprotézis műtéteket végeznek veszteséggel, azonban ezt keresztfinanszírozzák más, nyereséges műtétekkel. Kóka János elmondta, hogy a magán- és állami szektor közötti együttműködés újraértékelése szükséges, amelyre már van is kész tervezetük.
A vezetők újra hangsúlyozták a munkavállalók egészségbiztosításának növekvő fontosságát. Lancz Róbert szerint egy évenkénti szűrővizsgálat költsége minimális egy cég számára, viszont jelentős előnyöket nyújthat.
„Egy évenkénti szűrés, amit munkáltató biztosít az alkalmazott számára, havonta ezer forint kiadást jelent a cég számára. Ennél pedig a vállalatok többsége kávéra is többet költ”
– véli Lancz, hozzátéve, hogy az évenkénti alkalmassági vizsgálatok valószínűleg maradnak a legtöbb cégnél.
Ezen kívül a kórházi adósságok problémáját is érintették, amely szerintük közvetett módon a magánellátás költségeit is növeli.
A Doktor24 vezetői azt is megerősítették, hogy nem tervezik a vállalat külföldi kézbe adását, és a nemzeti tőke védelmében szeretnének továbbra is elkötelezetten működni. Lancz Róbert és Kóka János arról is beszélt, hogy az országos terjeszkedés és az új szolgáltatások bevezetése mellett a szektor jövőbeli konszolidációjára is készülnek, tovább erősítve a magánegészségügyi piacot Magyarországon.
Kapcsolódó cikkeink
A LIDL már készül a szezonra: mintegy 150 új munkatárssal bővíti csapatát a vállalat
A Lidl Magyarország már most készül a Balaton és a…
Tovább olvasom >Idén többen váltanák le jelenlegi munkahelyüket, mint tavaly
Jelenleg a hazai munkavállalók fele keres új munkahelyet, vagy nyitott…
Tovább olvasom >Jön az Állásbörze – hatalmas küzdelem folyik a munkavállalókért
Az átlagbér négyszeresére nőtt Magyarországon 2007 óta (185 017 forintról…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >