Nem igazán költenek a cégek vállalati egészségügyre
Lancz Róbert és Kóka János, a Doktor24 magánegészségügyi szolgáltató igazgatóságának és felügyelőbizottságának elnökei a napokban adtak interjút az Economx szaklapnak. A beszélgetés során szó esett a magánegészségügyi szektorban zajló változásokról, a vállalat növekedési terveiről, és a várólisták csökkentésére irányuló kezdeményezésekről.

Kávéra is többet költenek a cégek, mint vállalati egészségügyre
A vezetők kiemelték, hogy a Doktor24 az utóbbi években jelentős fejlesztéseket hajtott végre, és az eredmények már látszanak: a vállalat 2024-re 1,5 milliárd forintos nyereségnövekedést prognosztizál. Ennek hátterében az áll, hogy a lakosság egyre több magánegészségügyi szolgáltatást vesz igénybe.
Kiemelten foglalkoztak a várólista-csökkentő programmal, amelynek keretében többek között csípő- és térdprotézis műtéteket végeznek veszteséggel, azonban ezt keresztfinanszírozzák más, nyereséges műtétekkel. Kóka János elmondta, hogy a magán- és állami szektor közötti együttműködés újraértékelése szükséges, amelyre már van is kész tervezetük.
A vezetők újra hangsúlyozták a munkavállalók egészségbiztosításának növekvő fontosságát. Lancz Róbert szerint egy évenkénti szűrővizsgálat költsége minimális egy cég számára, viszont jelentős előnyöket nyújthat.
„Egy évenkénti szűrés, amit munkáltató biztosít az alkalmazott számára, havonta ezer forint kiadást jelent a cég számára. Ennél pedig a vállalatok többsége kávéra is többet költ”
– véli Lancz, hozzátéve, hogy az évenkénti alkalmassági vizsgálatok valószínűleg maradnak a legtöbb cégnél.
Ezen kívül a kórházi adósságok problémáját is érintették, amely szerintük közvetett módon a magánellátás költségeit is növeli.
A Doktor24 vezetői azt is megerősítették, hogy nem tervezik a vállalat külföldi kézbe adását, és a nemzeti tőke védelmében szeretnének továbbra is elkötelezetten működni. Lancz Róbert és Kóka János arról is beszélt, hogy az országos terjeszkedés és az új szolgáltatások bevezetése mellett a szektor jövőbeli konszolidációjára is készülnek, tovább erősítve a magánegészségügyi piacot Magyarországon.
Kapcsolódó cikkeink
Sokkal többen mondanának fel, mint tavaly, ha megszűnne a home office
A munkavállalók túlnyomó többsége távmunka-párti, és egyre többen is végeznék…
Tovább olvasom >Fontos védeni a szemünket a légkondicionált irodákban
A modern irodai környezet kihívásokat tartogat szemüvegviselők számára. A légkondicionálás,…
Tovább olvasom >5 okos tipp a látás javítására
A modern életmód egyre nagyobb kihívás elé állítja a szemeket.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jason Momoával mutatkozott be Magyarországon a Meili Vodka
Az elmúlt két év egyik legtöbb díjat elnyerő vodkája (2…
Tovább olvasom >Szallas.hu: jelentősen nőtt az augusztus 20-ára és az ünnepet követő napokra szóló foglalások száma
Az augusztus 20-i érkezésre szóló szállásfoglalások száma 58 százalékkal nőtt…
Tovább olvasom >K&H: egyre gyakoribbak a szélsőséges időjárási viszonyok
Az időjárás ma már nem egy távoli, elméleti kockázat, hanem…
Tovább olvasom >