Nem igazán költenek a cégek vállalati egészségügyre
Lancz Róbert és Kóka János, a Doktor24 magánegészségügyi szolgáltató igazgatóságának és felügyelőbizottságának elnökei a napokban adtak interjút az Economx szaklapnak. A beszélgetés során szó esett a magánegészségügyi szektorban zajló változásokról, a vállalat növekedési terveiről, és a várólisták csökkentésére irányuló kezdeményezésekről.

Kávéra is többet költenek a cégek, mint vállalati egészségügyre
A vezetők kiemelték, hogy a Doktor24 az utóbbi években jelentős fejlesztéseket hajtott végre, és az eredmények már látszanak: a vállalat 2024-re 1,5 milliárd forintos nyereségnövekedést prognosztizál. Ennek hátterében az áll, hogy a lakosság egyre több magánegészségügyi szolgáltatást vesz igénybe.
Kiemelten foglalkoztak a várólista-csökkentő programmal, amelynek keretében többek között csípő- és térdprotézis műtéteket végeznek veszteséggel, azonban ezt keresztfinanszírozzák más, nyereséges műtétekkel. Kóka János elmondta, hogy a magán- és állami szektor közötti együttműködés újraértékelése szükséges, amelyre már van is kész tervezetük.
A vezetők újra hangsúlyozták a munkavállalók egészségbiztosításának növekvő fontosságát. Lancz Róbert szerint egy évenkénti szűrővizsgálat költsége minimális egy cég számára, viszont jelentős előnyöket nyújthat.
„Egy évenkénti szűrés, amit munkáltató biztosít az alkalmazott számára, havonta ezer forint kiadást jelent a cég számára. Ennél pedig a vállalatok többsége kávéra is többet költ”
– véli Lancz, hozzátéve, hogy az évenkénti alkalmassági vizsgálatok valószínűleg maradnak a legtöbb cégnél.
Ezen kívül a kórházi adósságok problémáját is érintették, amely szerintük közvetett módon a magánellátás költségeit is növeli.
A Doktor24 vezetői azt is megerősítették, hogy nem tervezik a vállalat külföldi kézbe adását, és a nemzeti tőke védelmében szeretnének továbbra is elkötelezetten működni. Lancz Róbert és Kóka János arról is beszélt, hogy az országos terjeszkedés és az új szolgáltatások bevezetése mellett a szektor jövőbeli konszolidációjára is készülnek, tovább erősítve a magánegészségügyi piacot Magyarországon.
Kapcsolódó cikkeink
Ezért ne higgyünk a csábító diétáknak – egy átgondolatlan étrenddel többet árthatunk
Fagyi, chips, gyorsételek: a nyaralásból hazaérkezve sokan megfogadják, hogy most…
Tovább olvasom >Longevity – divat vagy tudatosság?
Az embereket mindig is foglalkoztatta, hogy hogyan lehet minél tovább…
Tovább olvasom >A magyarok többségének jó a kapcsolata a kollégáival és ezen a home office sem változtatott
Tízből hét hazai munkavállaló szerint jó a légkör a munkahelyén,…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >