Nem értik a vásárlók az érintés nélküli bankkártyák működését
A lakosság csupán 3 százaléka ismeri az érintés nélküli (contactless) kártyák működési elvét, de egy rövid tájékoztatás elolvasása után 7-szer többen nyilatkoztak úgy, hogy szívesen használnák ezt az új, biztonságos technológiát.
A több
millió eurós ráfordítással
kifejlesztett érintés nélküli, úgynevezett
contactless kártyák nem hozták meg azt a sikert,
mint amire a kártyakibocsátó cégek
számítottak. Bár az új típusú
kártyával anélkül fizethetünk az
üzletekben, hogy akár csak egy pillanatra is válnunk
a kártyánktól vagy használni kellene a
PIN-kódunkat, ezért nagyon biztonságos az
ügyfelek mégsem kérik nagy számban a
bankjuktól.
Auriemma
Consulting Group felméréséből kiderül,
szükség lenne több lakosság tájékoztatására
az érintés nélküli technológiáról,
mert a fogyasztók 67 százaléka a technológiai
leírás elolvasása után a szívesebben
használt volna érintés nélküli
kártyát, mint hagyományos bankkártyát
annak egyszerűsége, kényelmessége miatt.
A
felmérést végző társaság
véleménye szerint a lakosság minél
szélesebb körű tájékoztatása,
oktatása a kártyakibocsátó társaságok,
és bankok érdeke.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >