Magazine: Nem elérhetetlen már a „hollywoodi mosoly”!
Innovációk sorával találkozhatunk a szájápolási termékek piacán. A hagyományos fogkrémek mellett egyre népszerűbbek a terápiás, valamilyen problémára megoldást kínáló készítmények, valamint a fogfehérítő termékek, amelyek eladása szintén növekedést mutat. Az ígért hatáson túl az összetevő és az íz is fontos szerepet játszik a fogyasztók döntésében, akik ebben a szegmensben is nyitottak az újdonságokra.
Hódos Csilla, a Colgate-Palmolive Kft. retail marketing managere szerint a piacon minden szájápolási kategóriában prémiumizáció figyelhető meg, míg volumenben minimális növekedést látnak.
Az Orbico Hungary Kft. Oral-B márkája 2018-ban is megőrizte piacvezető pozícióját elektromos szájápolás kategóriában.

Hasulyó Krisztina
trade marketing
specialista
Orbico Hungary
– A piac továbbra is dinamikusan növekszik, egyre több szereplő jelenik meg, ebből is látszik, hogy nagy lehetőségek vannak még ebben a szegmensben minden résztvevő számára. Célunk továbbra is az, hogy minden korosztálynak felhívjuk a figyelmét a helyes szájápolás fontosságra, ami véleményünk szerint javarészt az elektromos fogkefék használatát jelenti – fejti ki Hasulyó Krisztina, a vállalat trade marketing specialistája.
A Naturprodukt Kft. cégvezetője azt tartja fontosnak megemlíteni, hogy a szájápolási termékek piaca több tényezős, innovatív, abszolút kínálati piac, bármely kategóriát is nézzük. Rengeteg szereplővel, különböző árszinteken, állandó termékfejlesztésekkel, melyek nagymértékben befolyásolják cégük termékeinek a forgalmát is.

Török Judit
cégvezető
Naturprodukt
– A folyamatos TV-kampányoknak, print és online megjelenéseknek köszönhetően egyre nagyobb piaci részesedéseket sikerült szereznünk 2018-ban, különösen igaz ez a szájápolás kategóriára. Míg 2018-ban a patikai felnőtt fogkrémek eladásai darabszámban 3%-kal csökkentek 2017-hez képest, addig a Lacalut termékek eladásai 8%-kal növekedtek. Ezzel 3%-kal tudták növelni piaci részesedésüket, mely így már 36%-os a patikai felnőtt fogkrém piacon. A teljes piacon a Naturprodukt Kft. forgalma a Lacalut termékek vonatkozásában 33%-kal növekedett 2017-hez képest, darabszámban pedig 25%-os növekedést produkált – avat be Török Judit.

Juhász-Tabár Zsuzsa
termék- és marketing
manager
Target Sales Group
A Target Sales Group Kft. számára izgalmasan indult az év, idén vezettek be a hazai piacon egy környezettudatos innovációt, a teljesen újrahasznosított műanyagból készült, BPA mentes, bio sörtével ellátott Jordan Green Clean fogkefét felnőtteknek és gyerekeknek szánt változatban is.
– A kezdeti eladási adatainkból azt látjuk, hogy a vásárlóközönség nagyon pozitívan fogadta a terméket, és előreláthatóan igazi piaci áttörés lesz a fogkefepiacon – ismerteti Juhász-Tabár Zsuzsa, termék- és marketing manager.

Krämer Mária
brand manager
Target Sales Group
– A Perlweiss fogfehérítő márka értékesítése a 2019. év első 5 hónapjában lendületes növekedést mutatott. Termékeink közül továbbra is a Kávé Tea foltok elleni krém a legsikeresebb, ebből a variánsból közel 30%-kal többet adtunk el, mint az előző év hasonló időszakában – teszi hozzá Krämer Mária, a Target Sales Group Kft. brand managere.
Kiss Zoltán, a Creative World Kft. ügyvezetője szintén pozitív fejleményekről számol be, a Himalaya fogkrémekkel 2018-ban sikerült tovább erősíteni pozíciójukat a szájápolás kategóriában. A fehérítő fogkrémek esetében szintén jelentős növekedést értek el.
Növekvő online eladások

Előd Katalin
ügyvezető igazgató
Sager Dental
– Ahogy számos területen, a szájápolási termékek piacán is kezdenek tudatosabb igényeket mutatni a fogyasztók, egyre inkább az összetétel, a természetes hatóanyagok megléte számít, az ízvilág vagy a kiszerelés mellett. Elmondható az is, hogy a tudatosabb termékválasztás sokaknál csak a probléma jelentkezésével együttesen merül fel komolyabb vagy enyhébb parodontális betegségek esetén, ezért is tartjuk különösen fontosnak a prevenció és a folyamatos edukáció szerepét – hangsúlyozza Előd Katalin, a Sager Dental Kft. ügyvezető igazgatója.
Hasulyó Krisztina az eladási csatornák tekintetében az online piac folyamatos erősödését tapasztalja. Annak ellenére, hogy arányaiban még mindig többen vásárolnak a „hagyományos” offline áruházakban, üzletekben, az online eladások évről évre nagyobb szeletet hasítanak ki az elektromos szájápolás piacából is.
– Azért, hogy a dinamikusan növekvő elektromos szájápolási piacnak megfeleljünk, igyekszünk minden fogyasztói korcsoport számára terméket kínálni, így megtalálhatóak gyerekeknek, tinédzsereknek és felnőtteknek szánt termékek is a portfóliónkban. Nagy büszkeségünk, hogy a prémium kategóriás termékeink úgynevezett okoseszközök, Bluetooth technológiával kapcsolódhatnak az okostelefonokhoz, így a fogyasztók figyelemmel tudják kísérni a fogápolási rutinjukat az applikációkon keresztül – jelzi az Orbico Hungary Kft. trade marketing specialistája.
Hűségesek a bevált márkához a fogyasztók
– Az eladási csatornákat tekintve továbbra is a drogériák bonyolítják a legnagyobb forgalmat, a legdinamikusabb növekedés pedig a diszkont csatornában tapasztalható – mutat rá Hódos Csilla.
Mint mondja, azt látják, hogy a saját márkák szájápolási termékei közül a fogkefék a legversenyképesebbek. Emellett a fehérítő fogrémek továbbra is töretlen népszerűségnek örvendenek. A Colgate-Palmolive Kft. retail marketing managere azt is fontosnak tartja megemlíteni, hogy a fogyasztók egyre tudatosabban választanak indikáció alapján is, tehát a szájápolási panaszokat (fogérzékenység, ínyproblémák) enyhítő vagy megelőző megoldásokat keresnek.

Kiss Zoltán
ügyvezető
Creative World
– Vásárlóink visszajelzései alapján az ígért hatás mellett nagyon fontos, hogy egy fogkrém milyen összetevőkkel rendelkezik, és hogy milyen az íze – fűzi hozzá Kiss Zoltán. – Egyre növekszik azok tábora is, akik csak fluoridmentes fogkrémeket keresnek, míg a tudatos és márkahű fogyasztóink nagyon szeretik a túltöltetes és duopack promóciós kiszereléseinket.
A Creative World Kft. szakemberei azt tapasztalják, hogy egyre növekszik az igény a „terápiás” és fehérítő fogkrémek iránt, ezért úgy gondolják, ebben a kategóriában még bőven van potenciál. Ha egy fogkrém valóban eléri az ígért hatást és egy megfelelő ár-érték aránnyal is párosul, akkor a márkahűség nagyon mély gyökereket verhet.
– A fogak mindenki számára nagyon fontosak, ezért, ha egy termék beválik, akkor nem váltogatunk sűrűn fogkrémet – jegyzi meg Kiss Zoltán.
Új trend: az aktívszén-technológia
Az idei év a Colgate-Palmolive számára az innovációról szól, nagyon sok termékük megújul és számos izgalmas újdonsággal is készülnek. Az év egyik nagy bevezetése a megújult Colgate Total fogkrém, mely cinkkel és argininnal nyújt teljes körű védelmet, nemcsak a fogaknak, hanem a nyelvnek, a szájüregnek és a fogínynek is.
– A hagyományos média mellett Colgate és Elmex márkáink digitális csatornákon történő megjelenítését továbbra is kiemelten kezeljük – mondja Hódos Csilla.
Tavaly év végén került a boltok polcaira a Target Sales Group Kft. egy teljesen új szájápolási márkája, a Beverly Hills Formula, amely az aktív szén által segít fehéren tartani a fogakat.
– Azt tapasztaltuk, hogy az aktív szén és az azzal dúsított termékek nagyon népszerűvé váltak az utóbbi időszakban, feltételezhetően kiváló baktériumölő tulajdonságának köszönhetően. A Beverly Hills Formula fogkefével és fogkrémmel együtt használva lenyűgöző fehér fogakat biztosít – tudjuk meg Juhász-Tabár Zsuzsától.
A Perlweiss márka az idén óriási meglepetéssel jelent meg a polcokon. A Shine On termékcsaládot a 18–29 éves korosztály számára fejlesztették ki, amit fiatalos, harsányan színes csomagolása és egzotikus ízvilága is tükröz. A termékcsalád különlegessége, hogy fehér aktív szénnel és kálcium-szuperoxiddal lép fel az elszíneződések ellen. Négyféle meglepő ízkombinációban került bevezetésre: kókusz-menta, ananász-menta, gyömbér-menta és acai bogyó-menta változatban.
– Kíváncsian várjuk, hogy melyik fajta nyeri el leginkább a fogyasztók tetszését. Egy hónap forgalmazás után azt mondhatjuk, hogy eddig a kókusz-menta variáció keltette fel leginkább a vásárlók érdeklődését, de ebből még nem vonhatunk le messzemenő következtetéseket – jelzi Krämer Mária.
Folyamatos innovációk
Az Orbico Hungary Kft. minden árponton kínál terméket a fogyasztóknak az alacsonytól a magas árkategóriás termékekig.
– Folyamatosan figyeljük a piacot és a fogyasztói igényeket, innovációinkkal igyekszünk a jelenlegi portfóliónkat olyan termékekkel bővíteni, melyek még szélesebb körben megismertetik leendő vásárlóinkkal a márkát. Termékeinket az eladási helyeken olyan környezetben jelenítjük meg, amely a fogyasztó számára figyelemfelkeltő, és biztosítja a vásárlási döntéshez szükséges információkat. Az egyes darabokat a polcon kibontva megtekinthetik, megfoghatják, láthatják működés közben, és a mellettük elhelyezett főbb terméktulajdonságok segítenek eldönteni, hogy melyik a legmegfelelőbb számukra – fejti ki Hasulyó Krisztina.
A Naturprodukt Kft. kínálatában a legnépszerűbb termékek közé tartoznak a Lacalut fogkrémek, ezen belül pedig a Lacalut aktiv és Lacalut sensitive termékcsalád, mely évek óta folyamatosan látható a reklámblokkokban. Év eleje óta TV-kampányos termékük a Lacalut white & repair fogkrém is, melynek köszönhetően a termék ismertsége és eladásai is nőttek.
– Idén új fogkrémmel és egy új szájvízzel lépünk be a hazai piacra, melyek speciális problémára nyújtanak segítséget. Az egyik egy új termékcsalád lesz (szájvízzel és fogkrémmel), a Lacalut flora, mely segítséget nyújt a baktériumok okozta szájszag ellen. Illetve újdonság lesz még a zászlóshajónkhoz, a Lacalut aktiv családhoz
újonnan csatlakozó Lacalut aktiv whitening fogkrém, mely segítséget nyújt a fogínyvérzés ellen, és természetes fehérséget nyújt a fogaknak, miközben védi a fogzománcot is – ismerteti Török Judit.
Fogfehérítés mesterfokon
A Himalaya termékkínálatában legnépszerűbbek a fehérítő fogkrémek, melyek a fogínyvérzés megelőzésén túl növényi enzimtechnológiával fehérítik a fogakat, hogy azok visszanyerhessék természetes fehérségüket. Idén tavasszal fehérítő kategóriában vezettek be egy új fogkrémet, mely az érzékeny fogakkal rendelkezők számára jelent kiváló megoldást.
– Szájápolás kategóriában marketingszempontból tulajdonképpen minden hangszeren játszunk. Aktivitásaink zömét az országos TV-kampányaink idejére összpontosítjuk, hogy minél erősebb hatást tudjunk elérni – vázolja Kiss Zoltán.
A Sager Dental Kft. által forgalmazott, egyedülállóan innovatív, svájci CURAPROX manuális fogkefék speciális CUREN® szálakkal készülnek, amelyek még nedvesen is megtartják az eredeti, kiváló rugalmasságukat. A Curaprox fogkefék különlegessége, hogy míg egy átlagos fogkefében csupán 500–1000 szál található, addig a Curaprox Ultrasoft fogkefék 5640 db, rendkívül szorosan csomózott és puha szállal igazán hatékonyan és gyengéden távolítják el a lepedéket a fogakról és ínyről.
– Trendszetterként elsőként a Curaprox ismertette meg rendkívül sikeresen a fogyasztókkal a Black and White fehérítő hatású aktív szenes fogkrémeket a magyar piacon. A Curaprox elsődleges feladata az egészséges száj és a tökéletes szájhigiénia eléréséhez szükséges tudás és a készségek átadása. Ezért nagyrészt fogorvosokon és patikákon keresztül érjük el termékeink végfelhasználóit. Ugyanakkor a legkedveltebb termékek elérhetők a drogériák polcain is – tájékoztat Előd Katalin.
A vállalat legújabb innovációja az enzimes fogfehérítő BE YOU fogkrém termékcsalád 6 különleges és vidám gyümölcsös ízvilágban. A glükóz-oxidáz enzim a cukrot átalakítja először hidrogén-peroxiddá, majd oxigénné, így távolítva el az elszíneződéseket és a foltokat a fogak felszínéről. A hozzáadott intenzív mentolgyöngyök hosszantartó frissességet adnak, a különféle gyógynövények védenek a fogszuvasodás ellen, segítenek fogérzékenység esetén, támogatják a nyáltermelődést, megelőzik az afták megjelenését, csökkentik a lepedéket és ápolják a fogínyt.
Budai Klára
Kapcsolódó cikkeink
A szépségápolás újonnan felfedezett területe a szájápolás
A szájápolás már évek óta nemcsak egészségügyi kérdés, hanem a…
Tovább olvasom >4 egyszerű módszer, amivel mosolyunk egészséges lehet
Világszerte március 20-a a szájápolás világnapja, amelynek célja, hogy ráirányítsa…
Tovább olvasom >A portugál fogyasztók túlnyomó többsége továbbra is szereti a fizikai boltokat
Bár a portugál fogyasztók 22%-a vásárol online, túlnyomórészt továbbra is…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >