Magazine: Nem elérhetetlen már a „hollywoodi mosoly”!
Innovációk sorával találkozhatunk a szájápolási termékek piacán. A hagyományos fogkrémek mellett egyre népszerűbbek a terápiás, valamilyen problémára megoldást kínáló készítmények, valamint a fogfehérítő termékek, amelyek eladása szintén növekedést mutat. Az ígért hatáson túl az összetevő és az íz is fontos szerepet játszik a fogyasztók döntésében, akik ebben a szegmensben is nyitottak az újdonságokra.
Hódos Csilla, a Colgate-Palmolive Kft. retail marketing managere szerint a piacon minden szájápolási kategóriában prémiumizáció figyelhető meg, míg volumenben minimális növekedést látnak.
Az Orbico Hungary Kft. Oral-B márkája 2018-ban is megőrizte piacvezető pozícióját elektromos szájápolás kategóriában.
– A piac továbbra is dinamikusan növekszik, egyre több szereplő jelenik meg, ebből is látszik, hogy nagy lehetőségek vannak még ebben a szegmensben minden résztvevő számára. Célunk továbbra is az, hogy minden korosztálynak felhívjuk a figyelmét a helyes szájápolás fontosságra, ami véleményünk szerint javarészt az elektromos fogkefék használatát jelenti – fejti ki Hasulyó Krisztina, a vállalat trade marketing specialistája.
A Naturprodukt Kft. cégvezetője azt tartja fontosnak megemlíteni, hogy a szájápolási termékek piaca több tényezős, innovatív, abszolút kínálati piac, bármely kategóriát is nézzük. Rengeteg szereplővel, különböző árszinteken, állandó termékfejlesztésekkel, melyek nagymértékben befolyásolják cégük termékeinek a forgalmát is.
– A folyamatos TV-kampányoknak, print és online megjelenéseknek köszönhetően egyre nagyobb piaci részesedéseket sikerült szereznünk 2018-ban, különösen igaz ez a szájápolás kategóriára. Míg 2018-ban a patikai felnőtt fogkrémek eladásai darabszámban 3%-kal csökkentek 2017-hez képest, addig a Lacalut termékek eladásai 8%-kal növekedtek. Ezzel 3%-kal tudták növelni piaci részesedésüket, mely így már 36%-os a patikai felnőtt fogkrém piacon. A teljes piacon a Naturprodukt Kft. forgalma a Lacalut termékek vonatkozásában 33%-kal növekedett 2017-hez képest, darabszámban pedig 25%-os növekedést produkált – avat be Török Judit.
A Target Sales Group Kft. számára izgalmasan indult az év, idén vezettek be a hazai piacon egy környezettudatos innovációt, a teljesen újrahasznosított műanyagból készült, BPA mentes, bio sörtével ellátott Jordan Green Clean fogkefét felnőtteknek és gyerekeknek szánt változatban is.
– A kezdeti eladási adatainkból azt látjuk, hogy a vásárlóközönség nagyon pozitívan fogadta a terméket, és előreláthatóan igazi piaci áttörés lesz a fogkefepiacon – ismerteti Juhász-Tabár Zsuzsa, termék- és marketing manager.
– A Perlweiss fogfehérítő márka értékesítése a 2019. év első 5 hónapjában lendületes növekedést mutatott. Termékeink közül továbbra is a Kávé Tea foltok elleni krém a legsikeresebb, ebből a variánsból közel 30%-kal többet adtunk el, mint az előző év hasonló időszakában – teszi hozzá Krämer Mária, a Target Sales Group Kft. brand managere.
Kiss Zoltán, a Creative World Kft. ügyvezetője szintén pozitív fejleményekről számol be, a Himalaya fogkrémekkel 2018-ban sikerült tovább erősíteni pozíciójukat a szájápolás kategóriában. A fehérítő fogkrémek esetében szintén jelentős növekedést értek el.
Növekvő online eladások
– Ahogy számos területen, a szájápolási termékek piacán is kezdenek tudatosabb igényeket mutatni a fogyasztók, egyre inkább az összetétel, a természetes hatóanyagok megléte számít, az ízvilág vagy a kiszerelés mellett. Elmondható az is, hogy a tudatosabb termékválasztás sokaknál csak a probléma jelentkezésével együttesen merül fel komolyabb vagy enyhébb parodontális betegségek esetén, ezért is tartjuk különösen fontosnak a prevenció és a folyamatos edukáció szerepét – hangsúlyozza Előd Katalin, a Sager Dental Kft. ügyvezető igazgatója.
Hasulyó Krisztina az eladási csatornák tekintetében az online piac folyamatos erősödését tapasztalja. Annak ellenére, hogy arányaiban még mindig többen vásárolnak a „hagyományos” offline áruházakban, üzletekben, az online eladások évről évre nagyobb szeletet hasítanak ki az elektromos szájápolás piacából is.
– Azért, hogy a dinamikusan növekvő elektromos szájápolási piacnak megfeleljünk, igyekszünk minden fogyasztói korcsoport számára terméket kínálni, így megtalálhatóak gyerekeknek, tinédzsereknek és felnőtteknek szánt termékek is a portfóliónkban. Nagy büszkeségünk, hogy a prémium kategóriás termékeink úgynevezett okoseszközök, Bluetooth technológiával kapcsolódhatnak az okostelefonokhoz, így a fogyasztók figyelemmel tudják kísérni a fogápolási rutinjukat az applikációkon keresztül – jelzi az Orbico Hungary Kft. trade marketing specialistája.
Hűségesek a bevált márkához a fogyasztók
– Az eladási csatornákat tekintve továbbra is a drogériák bonyolítják a legnagyobb forgalmat, a legdinamikusabb növekedés pedig a diszkont csatornában tapasztalható – mutat rá Hódos Csilla.
Mint mondja, azt látják, hogy a saját márkák szájápolási termékei közül a fogkefék a legversenyképesebbek. Emellett a fehérítő fogrémek továbbra is töretlen népszerűségnek örvendenek. A Colgate-Palmolive Kft. retail marketing managere azt is fontosnak tartja megemlíteni, hogy a fogyasztók egyre tudatosabban választanak indikáció alapján is, tehát a szájápolási panaszokat (fogérzékenység, ínyproblémák) enyhítő vagy megelőző megoldásokat keresnek.
– Vásárlóink visszajelzései alapján az ígért hatás mellett nagyon fontos, hogy egy fogkrém milyen összetevőkkel rendelkezik, és hogy milyen az íze – fűzi hozzá Kiss Zoltán. – Egyre növekszik azok tábora is, akik csak fluoridmentes fogkrémeket keresnek, míg a tudatos és márkahű fogyasztóink nagyon szeretik a túltöltetes és duopack promóciós kiszereléseinket.
A Creative World Kft. szakemberei azt tapasztalják, hogy egyre növekszik az igény a „terápiás” és fehérítő fogkrémek iránt, ezért úgy gondolják, ebben a kategóriában még bőven van potenciál. Ha egy fogkrém valóban eléri az ígért hatást és egy megfelelő ár-érték aránnyal is párosul, akkor a márkahűség nagyon mély gyökereket verhet.
– A fogak mindenki számára nagyon fontosak, ezért, ha egy termék beválik, akkor nem váltogatunk sűrűn fogkrémet – jegyzi meg Kiss Zoltán.
Új trend: az aktívszén-technológia
Az idei év a Colgate-Palmolive számára az innovációról szól, nagyon sok termékük megújul és számos izgalmas újdonsággal is készülnek. Az év egyik nagy bevezetése a megújult Colgate Total fogkrém, mely cinkkel és argininnal nyújt teljes körű védelmet, nemcsak a fogaknak, hanem a nyelvnek, a szájüregnek és a fogínynek is.
– A hagyományos média mellett Colgate és Elmex márkáink digitális csatornákon történő megjelenítését továbbra is kiemelten kezeljük – mondja Hódos Csilla.
Tavaly év végén került a boltok polcaira a Target Sales Group Kft. egy teljesen új szájápolási márkája, a Beverly Hills Formula, amely az aktív szén által segít fehéren tartani a fogakat.
– Azt tapasztaltuk, hogy az aktív szén és az azzal dúsított termékek nagyon népszerűvé váltak az utóbbi időszakban, feltételezhetően kiváló baktériumölő tulajdonságának köszönhetően. A Beverly Hills Formula fogkefével és fogkrémmel együtt használva lenyűgöző fehér fogakat biztosít – tudjuk meg Juhász-Tabár Zsuzsától.
A Perlweiss márka az idén óriási meglepetéssel jelent meg a polcokon. A Shine On termékcsaládot a 18–29 éves korosztály számára fejlesztették ki, amit fiatalos, harsányan színes csomagolása és egzotikus ízvilága is tükröz. A termékcsalád különlegessége, hogy fehér aktív szénnel és kálcium-szuperoxiddal lép fel az elszíneződések ellen. Négyféle meglepő ízkombinációban került bevezetésre: kókusz-menta, ananász-menta, gyömbér-menta és acai bogyó-menta változatban.
– Kíváncsian várjuk, hogy melyik fajta nyeri el leginkább a fogyasztók tetszését. Egy hónap forgalmazás után azt mondhatjuk, hogy eddig a kókusz-menta variáció keltette fel leginkább a vásárlók érdeklődését, de ebből még nem vonhatunk le messzemenő következtetéseket – jelzi Krämer Mária.
Folyamatos innovációk
Az Orbico Hungary Kft. minden árponton kínál terméket a fogyasztóknak az alacsonytól a magas árkategóriás termékekig.
– Folyamatosan figyeljük a piacot és a fogyasztói igényeket, innovációinkkal igyekszünk a jelenlegi portfóliónkat olyan termékekkel bővíteni, melyek még szélesebb körben megismertetik leendő vásárlóinkkal a márkát. Termékeinket az eladási helyeken olyan környezetben jelenítjük meg, amely a fogyasztó számára figyelemfelkeltő, és biztosítja a vásárlási döntéshez szükséges információkat. Az egyes darabokat a polcon kibontva megtekinthetik, megfoghatják, láthatják működés közben, és a mellettük elhelyezett főbb terméktulajdonságok segítenek eldönteni, hogy melyik a legmegfelelőbb számukra – fejti ki Hasulyó Krisztina.
A Naturprodukt Kft. kínálatában a legnépszerűbb termékek közé tartoznak a Lacalut fogkrémek, ezen belül pedig a Lacalut aktiv és Lacalut sensitive termékcsalád, mely évek óta folyamatosan látható a reklámblokkokban. Év eleje óta TV-kampányos termékük a Lacalut white & repair fogkrém is, melynek köszönhetően a termék ismertsége és eladásai is nőttek.
– Idén új fogkrémmel és egy új szájvízzel lépünk be a hazai piacra, melyek speciális problémára nyújtanak segítséget. Az egyik egy új termékcsalád lesz (szájvízzel és fogkrémmel), a Lacalut flora, mely segítséget nyújt a baktériumok okozta szájszag ellen. Illetve újdonság lesz még a zászlóshajónkhoz, a Lacalut aktiv családhoz
újonnan csatlakozó Lacalut aktiv whitening fogkrém, mely segítséget nyújt a fogínyvérzés ellen, és természetes fehérséget nyújt a fogaknak, miközben védi a fogzománcot is – ismerteti Török Judit.
Fogfehérítés mesterfokon
A Himalaya termékkínálatában legnépszerűbbek a fehérítő fogkrémek, melyek a fogínyvérzés megelőzésén túl növényi enzimtechnológiával fehérítik a fogakat, hogy azok visszanyerhessék természetes fehérségüket. Idén tavasszal fehérítő kategóriában vezettek be egy új fogkrémet, mely az érzékeny fogakkal rendelkezők számára jelent kiváló megoldást.
– Szájápolás kategóriában marketingszempontból tulajdonképpen minden hangszeren játszunk. Aktivitásaink zömét az országos TV-kampányaink idejére összpontosítjuk, hogy minél erősebb hatást tudjunk elérni – vázolja Kiss Zoltán.
A Sager Dental Kft. által forgalmazott, egyedülállóan innovatív, svájci CURAPROX manuális fogkefék speciális CUREN® szálakkal készülnek, amelyek még nedvesen is megtartják az eredeti, kiváló rugalmasságukat. A Curaprox fogkefék különlegessége, hogy míg egy átlagos fogkefében csupán 500–1000 szál található, addig a Curaprox Ultrasoft fogkefék 5640 db, rendkívül szorosan csomózott és puha szállal igazán hatékonyan és gyengéden távolítják el a lepedéket a fogakról és ínyről.
– Trendszetterként elsőként a Curaprox ismertette meg rendkívül sikeresen a fogyasztókkal a Black and White fehérítő hatású aktív szenes fogkrémeket a magyar piacon. A Curaprox elsődleges feladata az egészséges száj és a tökéletes szájhigiénia eléréséhez szükséges tudás és a készségek átadása. Ezért nagyrészt fogorvosokon és patikákon keresztül érjük el termékeink végfelhasználóit. Ugyanakkor a legkedveltebb termékek elérhetők a drogériák polcain is – tájékoztat Előd Katalin.
A vállalat legújabb innovációja az enzimes fogfehérítő BE YOU fogkrém termékcsalád 6 különleges és vidám gyümölcsös ízvilágban. A glükóz-oxidáz enzim a cukrot átalakítja először hidrogén-peroxiddá, majd oxigénné, így távolítva el az elszíneződéseket és a foltokat a fogak felszínéről. A hozzáadott intenzív mentolgyöngyök hosszantartó frissességet adnak, a különféle gyógynövények védenek a fogszuvasodás ellen, segítenek fogérzékenység esetén, támogatják a nyáltermelődést, megelőzik az afták megjelenését, csökkentik a lepedéket és ápolják a fogínyt.
Budai Klára
Kapcsolódó cikkeink
Szájápolás felsőfokon
A szájápolás jelentősége folyamatosan nő, ahogy a fogyasztók egyre nagyobb…
Tovább olvasom >Mosolyogj!
Az Amodent Magyarország legrégebbi fogkrémmárkája. 1965 óta volt elég időnk kitapasztalni,…
Tovább olvasom >Nehéz most jósolni a kávézaccból
Jó első félévet zárt a kávépiac, de a világpiaci tendenciák…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >