Nem csökken a karácsonyi fenyők forgalma egy felmérés szerint
A drágulás ellenére sem csökken a karácsonyi fenyők forgalma, főképp a nagyobb és drágább fákat keresik majd a vevők – közölte az MTI-vel csütörtökön az Agroinform.

(Fotó: Pixabay)
A hírportál felmérése szerint 52 százalék idén is a megszokott módon fog választani, mivel a karácsonyfa csupán egyszeri kiadás évente. Kisebb fát 19 százalék, kedvezőbb áron értékesítő eladót 17 százalék, olcsóbb fajtát 8 százalék keres majd, és mindössze 4 százalék fogja meggondolni, hogy vesz-e egyáltalán fenyőt idén. Összességében a kiadások emelkedni fognak, tavalyhoz képest ugyanis 49-ről 67 százalékra nőtt azok aránya, akik 7 ezer forintnál többet adnak majd ki fenyőfáért az ünnepi időszakban. Ennél pontosabbat csak karácsony előtt lehet majd mondani, 31 százalék ugyanis az utolsó hétre hagyja a vásárlást – írták.
A legnépszerűbb fajtát, a nordmannt egy éve 54 százalék, idén 60 százalék választaná, bár ez a legdrágább
Lucfenyőt 22 százalék, ezüstfenyőt 15 százalék venne, a többi fajtát a vásárlók 3 százaléka viheti majd el. Méret alapján is azok népszerűbbek, amelyek többe kerülnek, ugyanis a megkérdezettek 60 százaléka másfél méteresnél nagyobb fát akar karácsonyra. Földlabdás fenyőt minden nyolcadik vásárló keres, 25-30 százalék pedig műfenyőt állít – tették hozzá.
Az Agroinform hangsúlyozta, hogy a karácsonyfának ültetett fa összességében környezetbarátabb, mint a műfenyő. Termesztése hasonló más mezőgazdasági növényekéhez, a kidobott fák többségét pedig komposztálják, így se az előállításuk, se a megsemmisítésük nem terheli jelentősen a környezetet, forgalmuk pedig belföldi termelőket juttat bevételhez – olvasható a közleményben.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Drágább lett a napraforgómag
Az Oil World júniusi projekciójában a 2024/2025. évihez képest 11…
Tovább olvasom >Ingyenes vízdíjjal, a víz visszatartásával és az öntözés modernizációjával segítik a gazdákat az aszállyal szemben
Amíg a kormány a vízszolgáltatási díj átvállalásával és az öntözés…
Tovább olvasom >Nagy István: jó minőségű dinnyével indul a magyar dinnyeszezon
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >