Nem csak zsidók fogyasztanak kóser élelmiszereket – de vajon egészségesebbek?
Amerikai kutatások szerint a nem zsidó vásárlók negyven százaléka a kóser termékeket választja inkább, ha erre lehetősége van. Elsősorban a különféle allergiákkal élő vagy mentes étrendet folytató vásárlók körében egyre népszerűbbek a kóser cikkek, és csupán a vásárlók 45-50 százaléka tartozik a vallásos zsidóság körébe, körülbelül húsz százaléka muszlim (az ő előírásaiknak ugyanis megfelel a kóser, ha nem találnak halal élelmiszert, ezt is fogyaszthatják).
„Elsősorban a gyártás szigorú és folyamatos ellenőrzése okán szeretik sokan a kósert a nem zsidó vallásúak közül”
– mondja Szabó György, a Magyarországi Zsidó Örökség Közalapítvány elnöke az Egy.hu-nak, aki maga is foglalkozott kóser termékek előállításával.
„Önmagában az a tény, hogy egy gyártó ezeket a szabályokat képes betartani, és a folyamatos ellenőrzéseknek is hajlandó magát alávetni, nyilván vonzó egy olyan fogyasztó szempontjából, akinek nem mindegy, mit eszik meg, márpedig a tudatos táplálkozás egyre terjedő életfelfogás. A kósernél tudatosabb felfogás pedig kevés akad. Sokan a bioban sem bíznak annyira, mint a kóserben, holott egyébként eltérő a két szemléletmód, a biotermesztésben egyáltalán nem használnak vegyszereket, míg a kóser mezőgazdaságnak az egyik legfontosabb ismérve inkább az, hogy rovarmentes legyen, s ehhez a vegyszerek használata elengedhetetlen. Ugyanakkor az amerikai és az európai előírásoknak megfelelően ezek az élelmiszerek szintén mentesek a maradványanyag-tartalomtól”
– derül ki a cikkből.
Magyarországon nincs akkora igény az ilyen áru fogyasztására, ezért ebben az üzletágban kiváló lehetőség van az exportra.
Kapcsolódó cikkeink
A mentesség ma már a minőség
A mentes termékek piacát alapvetően két fő fogyasztói csoport formálja:…
Tovább olvasom >Több, mint „bébipapi” – körkép
Bár az elmúlt időszak negatív gazdasági hatásai szinte minden piaci…
Tovább olvasom >Az év mentes kényelmi retailere lett a Co-op
A Co-opot választották a Free From Food Awardson első „Az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >