Nem csak Magyarországon hasítanak a kötelező akciók
Szerbia folytatja az infláció elleni küzdelmet, és tovább bővíti az olcsóbban árusítandó termékek kategóriáit, hasonlóan Magyarországhoz. A kötelező akciózás jelentős mértékben hozzájárult az infláció csökkentéséhez az országban – állapította meg a helyi statisztikai hivatal. Tomislav Momirović kereskedelmi miniszter közölte, hogy új lendülettel és új termékekkel bővítve folytatódik a kötelező akciók sora.
A múlt évben Szerbiában 16,5 százalékos inflációt jegyeztek fel, azonban sikerült ezt 6 százalék alá szorítani. A jegybank célja az, hogy év végéig visszatérjen a pénzromlás üteme a 3 százalék plusz-mínusz 1,5 százalékos sávba. A kormány kiemelte, hogy az egyik alapvető kötelessége a polgárok védelme a magas piaci áraktól.
A „Jobb ár” akció eredetileg 36 termékcsoportot foglalt magában. Ennek lényege az, hogy az akciózásra kötelezik a kereskedőket az infláció mérséklése érdekében. A kormányrendelet értelmében a kereskedőknek legalább egy terméket akciós áron kell kínálniuk minden kijelölt kategóriából. Ezek közé tartozik többek között a tej, joghurt, sajt, alma, burgonya, tésztafélék, csirkehús, felvágottak, üdítőitalok, kávé, babatáp, babasampon, babafürdető, pelenka, toalettpapír, egészségügyi betét, mosogatószer és mosószer.
Momirović miniszter jelezte, hogy a listát új termékekkel fogják bővíteni, de konkrétumokat egyelőre nem közölt. Szerbiában hivatalos statisztikák szerint januárban éves szinten 6,4%, februárban pedig 5,6% volt a pénzromlás üteme.
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >