Nem csak Magyarországon hasítanak a kötelező akciók
Szerbia folytatja az infláció elleni küzdelmet, és tovább bővíti az olcsóbban árusítandó termékek kategóriáit, hasonlóan Magyarországhoz. A kötelező akciózás jelentős mértékben hozzájárult az infláció csökkentéséhez az országban – állapította meg a helyi statisztikai hivatal. Tomislav Momirović kereskedelmi miniszter közölte, hogy új lendülettel és új termékekkel bővítve folytatódik a kötelező akciók sora.
A múlt évben Szerbiában 16,5 százalékos inflációt jegyeztek fel, azonban sikerült ezt 6 százalék alá szorítani. A jegybank célja az, hogy év végéig visszatérjen a pénzromlás üteme a 3 százalék plusz-mínusz 1,5 százalékos sávba. A kormány kiemelte, hogy az egyik alapvető kötelessége a polgárok védelme a magas piaci áraktól.
A „Jobb ár” akció eredetileg 36 termékcsoportot foglalt magában. Ennek lényege az, hogy az akciózásra kötelezik a kereskedőket az infláció mérséklése érdekében. A kormányrendelet értelmében a kereskedőknek legalább egy terméket akciós áron kell kínálniuk minden kijelölt kategóriából. Ezek közé tartozik többek között a tej, joghurt, sajt, alma, burgonya, tésztafélék, csirkehús, felvágottak, üdítőitalok, kávé, babatáp, babasampon, babafürdető, pelenka, toalettpapír, egészségügyi betét, mosogatószer és mosószer.
Momirović miniszter jelezte, hogy a listát új termékekkel fogják bővíteni, de konkrétumokat egyelőre nem közölt. Szerbiában hivatalos statisztikák szerint januárban éves szinten 6,4%, februárban pedig 5,6% volt a pénzromlás üteme.
Kapcsolódó cikkeink
Virág Barnabás: továbbra is fegyelmezett inflációellenes politika indokolt
A globális befektetői hangulatot a decemberi kamatdöntés óta nagyfokú bizonytalanság…
Tovább olvasom >NGM: a kormány kiemelt figyelmet fordít a tejek és tejtermékek árának alakulására
A kormány kiemelt figyelmet fordít a tejek és tejtermékek árának…
Tovább olvasom >A magyar kiskereskedelmi szektorban már láthatóak a növekedés jelei
A legfrissebb statisztikák alapján a magyar kiskereskedelmi szektorban már láthatóak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >A tojás ára tovább emelkedik: a ketreces tartás kivezetése drágítja a piacot
A magyarországi tojásárak január végére átlépték a száz forintos lélektani…
Tovább olvasom >