Nem csak Magyarországon hasítanak a kötelező akciók
Szerbia folytatja az infláció elleni küzdelmet, és tovább bővíti az olcsóbban árusítandó termékek kategóriáit, hasonlóan Magyarországhoz. A kötelező akciózás jelentős mértékben hozzájárult az infláció csökkentéséhez az országban – állapította meg a helyi statisztikai hivatal. Tomislav Momirović kereskedelmi miniszter közölte, hogy új lendülettel és új termékekkel bővítve folytatódik a kötelező akciók sora.
A múlt évben Szerbiában 16,5 százalékos inflációt jegyeztek fel, azonban sikerült ezt 6 százalék alá szorítani. A jegybank célja az, hogy év végéig visszatérjen a pénzromlás üteme a 3 százalék plusz-mínusz 1,5 százalékos sávba. A kormány kiemelte, hogy az egyik alapvető kötelessége a polgárok védelme a magas piaci áraktól.
A „Jobb ár” akció eredetileg 36 termékcsoportot foglalt magában. Ennek lényege az, hogy az akciózásra kötelezik a kereskedőket az infláció mérséklése érdekében. A kormányrendelet értelmében a kereskedőknek legalább egy terméket akciós áron kell kínálniuk minden kijelölt kategóriából. Ezek közé tartozik többek között a tej, joghurt, sajt, alma, burgonya, tésztafélék, csirkehús, felvágottak, üdítőitalok, kávé, babatáp, babasampon, babafürdető, pelenka, toalettpapír, egészségügyi betét, mosogatószer és mosószer.
Momirović miniszter jelezte, hogy a listát új termékekkel fogják bővíteni, de konkrétumokat egyelőre nem közölt. Szerbiában hivatalos statisztikák szerint januárban éves szinten 6,4%, februárban pedig 5,6% volt a pénzromlás üteme.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordmagas élelmiszerárak Magyarországon: a diszkontláncok a helyzet nyertesei
Az elmúlt hónapokban folyamatosan emelkedett az élelmiszerek ára Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >Folytatódhat jövőre a hitelezés fellendülése?
Akár még a 2021-es rekordévet is túlszárnyalhatja idén a lakossági…
Tovább olvasom >3,7%-kal emelkedtek az árak novemberben
Az októberi 3,2%-os év/év alapú áremelkedést követően novemberben 3,7%-kal nőttek átlagosan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >