Nem csak Magyarországon hasítanak a kötelező akciók
Szerbia folytatja az infláció elleni küzdelmet, és tovább bővíti az olcsóbban árusítandó termékek kategóriáit, hasonlóan Magyarországhoz. A kötelező akciózás jelentős mértékben hozzájárult az infláció csökkentéséhez az országban – állapította meg a helyi statisztikai hivatal. Tomislav Momirović kereskedelmi miniszter közölte, hogy új lendülettel és új termékekkel bővítve folytatódik a kötelező akciók sora.
A múlt évben Szerbiában 16,5 százalékos inflációt jegyeztek fel, azonban sikerült ezt 6 százalék alá szorítani. A jegybank célja az, hogy év végéig visszatérjen a pénzromlás üteme a 3 százalék plusz-mínusz 1,5 százalékos sávba. A kormány kiemelte, hogy az egyik alapvető kötelessége a polgárok védelme a magas piaci áraktól.
A „Jobb ár” akció eredetileg 36 termékcsoportot foglalt magában. Ennek lényege az, hogy az akciózásra kötelezik a kereskedőket az infláció mérséklése érdekében. A kormányrendelet értelmében a kereskedőknek legalább egy terméket akciós áron kell kínálniuk minden kijelölt kategóriából. Ezek közé tartozik többek között a tej, joghurt, sajt, alma, burgonya, tésztafélék, csirkehús, felvágottak, üdítőitalok, kávé, babatáp, babasampon, babafürdető, pelenka, toalettpapír, egészségügyi betét, mosogatószer és mosószer.
Momirović miniszter jelezte, hogy a listát új termékekkel fogják bővíteni, de konkrétumokat egyelőre nem közölt. Szerbiában hivatalos statisztikák szerint januárban éves szinten 6,4%, februárban pedig 5,6% volt a pénzromlás üteme.
Kapcsolódó cikkeink
Csak két uniós országban magasabb az infláció, mint Magyarországon
A Privátbankár Európai Inflációs Körképe hasonlította össze a márciusi és…
Tovább olvasom >Az euróövezetben 2,2 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak március után áprilisban is
Az euróövezet éves inflációs rátája áprilisban az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >Spanyolországban hathavi mélypontra lassult az infláció áprilisban
Spanyolországban a fogyasztói árak éves növekedése az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >KSH: 2025 első negyedévében a gazdaság teljesítménye stagnált a 2024. első negyedévihez képest
Magyarország bruttó hazai termékének volumene 2025 első negyedévében a nyers…
Tovább olvasom >Vegyszerkoktél a tányéron: riasztó adatok az európai élelmiszerek szennyezettségéről
Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hivatal (EFSA) friss jelentése szerint az európai…
Tovább olvasom >