Nem csak az árak, a tejtermékek iránti kereslet is nőtt világszerte
Miközben a tejtermékek ára az egekbe emelkedett, a világ vezető tejipari vállalatai az elmúlt éveknél is jelentősebb forgalomnövekedést értek el – derül ki a Rabobank legújabb Global Dairy Top 20 jelentéséből.

Nőttek az árak és a forgalom is
Idén négy olyan vállalat is szerepel a listán, amelynek árbevétele 150 millió dolláron belül van. Érdekesség, hogy az Egyesült Királyságban székhellyel rendelkező Froneri fagylaltmárka idén került fel először a listára, a Kraft Heinz azonban már nem szerepel a rangsorban.
„Miután a covid-járványt követően az élelmiszer-szolgáltatási csatornák újra élénkülni kezdtek, a tejipar is fellendült, a tejtermékek iránti kereslet világszerte megerősödött. Elsősorban a rendkívül erős kínai importkeresletnek köszönhetően a tejtermékek árai 2021-ben tovább emelkedtek.”
– vázolják a jelentés szerzői.
A Global Dairy Top 20 top 20-as vállalatainak együttes forgalma dollárban számolva 9,3%-kal ugrott meg az előző évi 0,1%-os visszaesést követően. Euróban számolva az összesített forgalom 5,0%-kal nőtt.
Eközben a 20 legnagyobb vállalat egyesülési és felvásárlási tevékenysége viszonylag stabil maradt 2021-ben az előző évhez képest, de 2022 első felében visszaesett, és körülbelül tíz ügyletet jelentettek be, szemben az előző évi körülbelül 30 üzlettel.
Kapcsolódó cikkeink
Feltámadt a túró: újra hasít az amerikai tejipar
Közel húsz éve tartó csökkenés után újra felfelé ível a…
Tovább olvasom >Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >Lassulás és áremelkedés egyszerre – így alakul a tejpiac nyáron
A tejágazatban egyszerre van jelen a nemzetközi árnövekedés és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >