Nem csak az árak, a tejtermékek iránti kereslet is nőtt világszerte
Miközben a tejtermékek ára az egekbe emelkedett, a világ vezető tejipari vállalatai az elmúlt éveknél is jelentősebb forgalomnövekedést értek el – derül ki a Rabobank legújabb Global Dairy Top 20 jelentéséből.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/08/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2022-08-29-20.20.11.png)
Nőttek az árak és a forgalom is
Idén négy olyan vállalat is szerepel a listán, amelynek árbevétele 150 millió dolláron belül van. Érdekesség, hogy az Egyesült Királyságban székhellyel rendelkező Froneri fagylaltmárka idén került fel először a listára, a Kraft Heinz azonban már nem szerepel a rangsorban.
„Miután a covid-járványt követően az élelmiszer-szolgáltatási csatornák újra élénkülni kezdtek, a tejipar is fellendült, a tejtermékek iránti kereslet világszerte megerősödött. Elsősorban a rendkívül erős kínai importkeresletnek köszönhetően a tejtermékek árai 2021-ben tovább emelkedtek.”
– vázolják a jelentés szerzői.
A Global Dairy Top 20 top 20-as vállalatainak együttes forgalma dollárban számolva 9,3%-kal ugrott meg az előző évi 0,1%-os visszaesést követően. Euróban számolva az összesített forgalom 5,0%-kal nőtt.
Eközben a 20 legnagyobb vállalat egyesülési és felvásárlási tevékenysége viszonylag stabil maradt 2021-ben az előző évhez képest, de 2022 első felében visszaesett, és körülbelül tíz ügyletet jelentettek be, szemben az előző évi körülbelül 30 üzlettel.
Kapcsolódó cikkeink
Megújította együttműködési megállapodását a Tetra Pak Hungária Zrt. és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács.
Ismételten megújította együttműködési megállapodását a Tetra Pak Hungária Zrt. és…
Tovább olvasom >Hatékony és versenyképes tejiparra van szükség
Eljött az ideje a hazai tejipar fejlesztésének, olyan beruházásokra van…
Tovább olvasom >A Tej Terméktanács ismét országos nyereményjátékkal ünnepli a Tej Világnapját
A tejtermékek sokoldalúsága és tápláló tulajdonságai miatt már 49 éve…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >