Magazin: Nem alkoholos, egy ízű, kis kiszerelésben
A nem alkoholos, egy ízű, 200 grammosnál kisebb kiszerelésű praliné a legkedveltebb érték szempontjából. Ha összefoglaljuk a szegmensek adatait, akkor többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
A nem alkoholos szegmens mind értékben, mind mennyiségben 85 százalékkal részesedett a praliné kiskereskedelmi forgalmából, 2010. december–2011. szeptember során. Így az alkoholos praliné részaránya 15-15 százalék.
Szintén megegyezik az értékben és mennyiségben mért piacrész az egy vagy több ízű szegmensek esetében. Előbbi mutatója 69, utóbbié 31 százalék, a szóban forgó tíz hónap adatai alapján. Említést érdemel, hogy 1-1 százalékponttal emelkedett a több ízű aránya, tíz hónapos összehasonlításban, értéket is, mennyiséget is tekintve.
Kiszerelésméret szerint a 200 gramm alatti részaránya – ha a forgalom értékét nézzük – 58 százalék, míg a 200–400 grammosé 40 százalék. A 400 grammnál nagyobbra mindössze 2 százalék jut. Itt némi elmozdulást regisztráltunk. Ugyanis a 200–400 grammos mutatója 1 százalékponttal nagyobb, a 200 gramm alattié pedig 1 százalékponttal kisebb lett, 2010. december–2011. szeptemberben, az előző évi hasonló periódushoz viszonyítva.
A praliné éves piaca 17 milliárd forint felett mozog.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >