Magazin: Nem alkoholos, egy ízű, kis kiszerelésben
A nem alkoholos, egy ízű, 200 grammosnál kisebb kiszerelésű praliné a legkedveltebb érték szempontjából. Ha összefoglaljuk a szegmensek adatait, akkor többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
A nem alkoholos szegmens mind értékben, mind mennyiségben 85 százalékkal részesedett a praliné kiskereskedelmi forgalmából, 2010. december–2011. szeptember során. Így az alkoholos praliné részaránya 15-15 százalék.
Szintén megegyezik az értékben és mennyiségben mért piacrész az egy vagy több ízű szegmensek esetében. Előbbi mutatója 69, utóbbié 31 százalék, a szóban forgó tíz hónap adatai alapján. Említést érdemel, hogy 1-1 százalékponttal emelkedett a több ízű aránya, tíz hónapos összehasonlításban, értéket is, mennyiséget is tekintve.
Kiszerelésméret szerint a 200 gramm alatti részaránya – ha a forgalom értékét nézzük – 58 százalék, míg a 200–400 grammosé 40 százalék. A 400 grammnál nagyobbra mindössze 2 százalék jut. Itt némi elmozdulást regisztráltunk. Ugyanis a 200–400 grammos mutatója 1 százalékponttal nagyobb, a 200 gramm alattié pedig 1 százalékponttal kisebb lett, 2010. december–2011. szeptemberben, az előző évi hasonló periódushoz viszonyítva.
A praliné éves piaca 17 milliárd forint felett mozog.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Pénteken indul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi akciója
Péntektől vasárnapig az Élelmiszerbank hagyományos karácsonyi kampányának keretében minden korábbinál…
Tovább olvasom >A karrierváltás kihívásai – számos pozícióra munkára kész jelöltet keresnek
Karrierváltás történhet kényszerből a megváltozott piaci vagy személyes körülmények miatt,…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >