Nehézségek ellenére is lehet növekedni
Újra Budapesten találkoznak az élelmiszer-kereskedelmi marketingszakma nemzetközi szakértői. A CIES – The Food Business Forum nevű világszervezet idei marketingkonferenciáját a magyar fővárosban tartja, november 5-én és 6-án. Az előadók – többek között a Metro, a Tesco, az Unilever, a Waitrose és a Wal-Mart döntéshozói – esettanulmányokat mutatnak be.Idén az élelmiszerek áremelkedésére való reagálás, a fejlődő piacokon megnőtt kereslet hatásai, valamint más ágazatok tanulságai állnak a CIES marketingbizottságában a figyelem középpontjában – tájékoztatta lapunkat Art Drogue, az Unilever szenior elnökhelyettese, a vállalat amerikai fogyasztási osztályának irányítója, és egyben a CIES marketingbizottságának elnöke. – Célunk a budapesti fórumon összehozni a marketing-döntéshozókat, akik kicserélik tapasztalataikat, és konkrét példákat mutatnak be arra, hogy ágazatunk milyen módon reagáljon a különböző kihívásokra.
Nem lejtő: átalakulás
A fórum résztvevői olyan gyakorlati példákkal ismerkedhetnek meg, amelyek tanulságait saját vállalataiknál hasznosíthatják majd.
A nehézségek ellenére lehetséges növekedésről beszél nyitó előadásában a brit Waitrose lánc igazgatója.
Továbbra is emelkednek az élelmiszerek árai, vagy már túl vagyunk a nehezén? A kérdésre az USA-ból érkező Ira Kalish, a Deloitte tanácsadó cég globális gazdasági és üzleti igazgatója válaszol majd.
Egy holland tanácsadó cég előadója így foglalja össze mondanivalóját: „Felejtsd el, hogy céged vagy akár az egész kiskereskedelmi szektor elszigetelődve működik. Ne gondolkozz azon, hogy ami napjainkban lejtőre kerül, annak oka a mai recesszió, hanem helyette fogadd el inkább, hogy a kiskereskedelemben világméretű, gyökeres változások mennek végbe. Figyelj oda másokra, akiket a piac már kegyetlenül megleckéztetett. Nyisd fel a szemed, marketingigazgatóm, és adj saját magadnak, valamint más innovatív gondolkodóknak egy kis mozgásteret!”
Nyugat-Európa mellett az USA-ból, Argentínából és Malajziából is lesznek prezentációk.
„Tanulságok a magyar élelmiszer-kereskedelemből”
Ezúttal magyarországi előadó is szerepel a programban: Steve Reynolds, a Tesco régi, tapasztalt vezetője most marketingigazgatói beosztásban lép a pódiumra. „Tanulságok a magyarországi élelmiszer-kereskedelemből” címmel arról beszél, hogy a marketing milyen szerepet játszott a Tesco piacvezető pozíciójának elérésében. Elmondja, hogy a nálunk szerzett tapasztalatokat hogyan hasznosítják más, fejlődő országok piacain, és a Tesco központi üzletpolitikájában.
A szakma magyar vezetői számára ismert másik előadó Chris Percy, aki a Nielsen tavalyi Gundel-estjén prezentált nagy sikerrel. Most, a CIES kongresszusán összefoglalja, hogy mit érdemes, és mit nem szabad tenni a fejlődő országok piacán. Melyek a siker elengedhetetlen feltételei? Melyek az elkerülendő csapdák és melléfogások?
Anne Malbrancq, a CIES sajtómenedzserének tájékoztatása szerint a teljes programot, regisztrálási lehetőséggel a következő weboldalon találják az érdeklődők: www.ciesmarketingforum.com
B. E.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Protechtor Future Summit: A gazdasági-politikai szakértők már az összeomlást várják, a cégvezérek körében viszont töretlen az optimizmus
Klímaváltozás, járványok, erőforráshiány, biztonsági fenyegetések – válságok mindig is voltak,…
Tovább olvasom >Itt van most Európa legolcsóbb karácsonyi vására
Az erdélyi Nagyszeben karácsonyi vására mára Európa egyik legkedveltebb adventi…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >