Néhány egyszerű tipp az otthoni kóstolószervezéshez
Habár már az idejét sem tudjuk, mikor ültünk be utoljára kedvenc bárunkba, hogy a barátainkkal kibeszéljük a hét történéseit és koccintsunk az elért eredményeinkre, a közösen eltöltött órákról és a jó társaságról nem feltétlenül kell lemondani még a pandémia alatt sem. Elég hozzá egy kis kreativitás, és máris bárt varázsolhatunk az otthonunkba, hiszen a fizikai távolság és a korlátozott lehetőségek új, szokatlan, de annál szórakoztatóbb megoldásokat hoztak az életünkbe. Íme néhány tipp, hogy hogyan szervezzünk italkóstolót, amíg nem nyitnak újra a vendéglátóhelyek!
A bárok és éttermek látogatása helyett egyre gyakoribbak az otthoni környezetben családi, vagy baráti körben megtartott összejövetelek (akár Zoomon keresztül is). Az ilyen alkalmakat még különlegesebbé tehetjük, ha a szokásos beszélgetés-iszogatás kombót kóstolóval dobjuk fel. Valósítsd meg otthonodban a Bar at Home koncepciót: ráadásul, ha követed a következő lépéseket, garantáltan te leszel a társaság sztárja!
Bar at Home
A korábban megszokott életvitelünk, szórakozásunk klasszikus formái eltűntek, ezzel együtt a kikapcsolódás egyéb módjai kerültek előtérbe. A lényeg azonban nem változott: a szuper társaság, és a kiváló italok továbbra is a hagyományos bárhangulatot idézik, még akkor is, ha a helyszín időközben a saját nappalid lett.
Első lépés: a jó italválasztás
Az első és legfontosabb lépés a megfelelő italok kiválasztása. Érdemes olyan termékeket válogatni, melyek megbízható, magas minőségű márkák italai, így garantáltan nem ér minket (és vendégeinket sem) csalódás. A minőségen túl a könnyen variálhatóság is praktikus szempont, hiszen amellett, hogy magában kínáljuk az adott italt, plusz pont, ha akár koktélként is elkészíthető alkoholról van szó. Persze kóstolni sok mindent lehet: bort, gint vagy akár pezsgőt is, de sokak nagy kedvence a whisky.
Ha pedig az utóbbinál maradunk, akkor jó választás lehet a Glenmorangie whisky, mely nemcsak a szakértőknek szól, hanem mindenkinek, attól függetlenül, hogy tud-e bármit a whiskykről, vagy sem. Ahogy Dr Bill Lumsden a márka többszörös Masterdistiller of the Year díjas lepárlómestere mondja: “Egyszerűen finom, semmi mást nem szükséges tudnod róla.” Az csak bónusz, hogy – a lepárlóüstök magassága miatt – a márka jelképe zsiráf és együttműködnek a Giraffe Conservation Foundation jótékonysági szervezettel, hogy a veszélyeztetett zsiráfok jövőjét biztosítsák Afrikában. Így, ha ezt a terméket választjuk, még jótékonykodhatunk is.
Második lépés: alakíts a környezeten is
A megfelelő ital kiválasztása után engedd el a fantáziád és tervezd meg, milyen számodra a tökéletes bár. Teremts igazi kóstoló hangulatot, hangold össze a fényeket és készíts playlistet, amit a társaság többi tagja személyesen vagy online is hallgathat. Bár a kóstolót nem egy szórakozóhelyen tartjátok, azért a dress code sem elhanyagolható, hiszen ki látott már tréningruhás italkóstolót. Adjátok meg a módját és öltözzetek az alkalomnak megfelelően.
Harmadik lépés: jöhet a kóstolás
Bár nem lehet mindenki italszakértő, némi utánajárással azért szakszerű italkóstolást is tarthattok, ha a legfontosabb alapszabályokat szem előtt tartjátok. Ezek közül az első és legfontosabb, hogy kóstolás közben minden érzékszervünkkel az adott italt vizsgáljuk, próbálva minél több információt gyűjteni róla. És hogy milyen információkra érdemes figyelni? A bűvös négyes a szín, a szerkezet, az illat és az ízvilág.
Az alkoholokat természetesen nem csak tisztán lehetséges fogyasztani. Néhány egyszerű alapanyaggal és kis kreativitással olyan izgalmas italok készíthetők otthon, mint az Old Fashioned, a Whisky Sour vagy az egyszerű, de nagyszerű Whisky Highball.
A Bar at Home egy remek koncepció és a fenti tanácsokat betartva Te is innovatív módon hozhatod el a bárélményt otthonodba, ezáltal pedig egy átlagos hétköznapból is különleges alkalmat és emlékezetes élményt varázsolhatsz. Mindezek mellett azért mindannyian bízunk abban, hogy kedvenc koktéljainkat hamarosan a jól megszokott bárközegben élvezhetjük újra. A Fine Brands Company, mint a Moët Hennessy márkák hivatalos magyarországi disztribútora a pandémia okozta helyzet miatt indította el a nehéz helyzetbe került bárokat és éttermeket támogató Nyissunk Együtt projektjét, amelynek keretben a húsz legjobb magyar koktélbár és étterem történetét bemutató, valamint receptjeiket tartalmazó egyedi koktélmagazint terjeszt a cég. A magazin értékesítéséből befolyt teljes bevétel közvetlenül az azt értékesítő koktélbárokat és éttermeket támogatja, a magazin díja pedig az újranyitást követően fogyasztható le a válogatásban szereplő egységek valamelyikében.
A Glenmorangie whisky-ről:
Glenmoragie alapítója William Matheson, aki 1843-ban feleségével, Anne-nel alapította a lepárlót. Egy sörfőzdét vásárolt meg, alakította át whisky lepárlóvá, és nevezte el a “nyugalom völgyének”, ugyanis a Glenmorangie ezt jelenti gall nyelvjárás szerint.
William Matheson halála után az özvegye vezette a lepárlót, méghozzá olyannyira sikeresen, hogy a Glenmorangie volt az első olyan skót whisky, amit Nagy Britannia szerte fogyasztottak, és amit az USA-ba exportáltak.
A Glenmorangie whisyky-k azóta is ugyanott készülnek. A Men of Tain néven ismert, mesteremberekből álló csapat tartja folyamatos megfigyelés alatt az üstöket, és apáról fiúra hagyományozzák az elhivatottságukat és hozzáértésüket.
Munkájukat pedig Dr. Bill Lumsden, a Glenmorangie lepárlómestere fogja össze, aki a whisky készletekért és kreációért felel. A biokémiai PhD-vel és több évtizedes tapasztalattal rendelkező Dr. Bill kedvenc mondata: „Mi lenne, ha?”. A Glenmorangie-val töltött 25 éve alatt célul tűzte ki magának és csapatának, hogy élen járva a hordó kísérletekben, mindent, ami megragadja a képzeletüket, változtassanak whiskyvé – legyen az pl a sütemény varázsa (Glenmorangie A Tale of Cake, ami egyébként tokaji hordóban érlelődött).
A Glenmorangie legújabb kampányáért Miles Aldridge, korunk vezető fotográfusa felel, aki élénk színű képeiről ismert, melyekben a divatot és a filmes világítást kombinálja.
A Glenmorangie-t 2004-ben vásárolta meg a Moët Hennessy, aki többek között a Moët&Chandon, Dom Pérignon és a Hennessy tulajdonosa, így azóta a Glenmorangie is a francia luxusmárka konglomerátum, az LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) tagja.
Kapcsolódó cikkeink
Új globális divíziót hozott létre luxusmárkái számára a Diageo
Diageo Luxury Group néven új globális divíziót hozott létre a…
Tovább olvasom >Skótok, ha találkoznak – A nap képe
A Loch Ness-i szörny és a világ legjobb whiskyjeinek jelentős…
Tovább olvasom >A Stock Spiritsnek adhatja el a Pernod Ricard a Clan Campbell whiskyt
A Pernod Ricard a Chivas Brothers Ltd-n keresztül elvi megállapodást…
Tovább olvasom >További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >