Négyszázmillió forintos beruházást hajt végre a Varga Pincészet
Az idei évben uniós támogatás nélkül mintegy 400 millió forintos beruházással növeli szőlőfeldolgozó és erjesztő kapacitásait a Varga Pincészet – közölte a cég kedden az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a badacsonyörsi, a feldebrői és az olaszliszkai pincészeteikben több mint 20 ezer tonna szőlőt terveznek feldolgozni, és növelni szeretnék az értékesítést is.
Megjegyzik: a Magyarországon ritkán tapasztalható hosszú és intenzív kánikulai időszak némileg visszavetette a fejlődésben a szőlőket. A növénynek most, az intenzív vegetációs szakaszban 8 és 30 Celsius fok közötti hőmérséklet az ideális, ennél melegebb körülmények között a szőlő elzárja légcsere nyílásait, hogy csökkentse a folyadékvesztést, ezért a gyümölcs fejlődése, illetve érése lelassul.
Közölték, a korábban megszerzett közel kéthetes fejlődési előny elveszett, de az ültetvényeket alapvetően a kánikula nem viselte meg. Egészségesek és vitálisak, így minden remény megvan egy mennyiségében és minőségében is kiemelkedő évjáratra – tartalmazza a tájékoztató.
Az elmúlt évben növelte árbevételét a Varga Pincészet, a cégcsoport konszolidált árbevétele 4,8 milliárd forint volt, szemben a 2013-as 3,6 milliárd forinttal. A cég adózás utáni eredménye tavaly megduplázódott, s elérte a 400 millió forintot. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Unilever 75 millió euró értékben fektet be Nyírbátorban
Új termékkategória és világszerte ismert szépségápolási márkák gyártási tevékenységét hozza…
Tovább olvasom >Több mint 25 millió eurót invesztál a DS Smith a lengyelországi termelésbe
A DS Smith csomagolóipari vállalat több mint 25 millió eurót…
Tovább olvasom >A legnagyobb értékben a gabonafélék árbevétele nőtt
A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek 24 árucsoportja közül 14 exportértéke…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >