Négynapos Hungarikum fesztivál Szegeden
A Szegeden megrendezett Hungarikum fesztivál célja, hogy a hungarikumok közé, illetve a nemzeti értéktárba bekerült magyar találmányok, magyar szolgáltatások, gasztronómiai finomságok minél ismertebbek legyenek a hazai lakosság és az idelátogató turisták körében – mondta Ruszinkó Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) turizmusért felelős helyettes államtitkára az M1 aktuális csatornán csütörtökön este.
Az augusztus 6-9 közötti négynapos rendezvényen színes programokkal, kézműves termékekkel és a magyar gasztronómia remekeivel várják a látogatókat.
A helyettes államtitkár hangsúlyozta, hogy számos olyan magyar építészeti emlék, illetve találmány, innovatív termék van, amelyet népszerűsíteni kell, hogy ismerje meg a nemzetközi közvélemény, példának a C-vitamint hozta fel. Ezek „briliáns magyar elmék” találmányai – fogalmazott.
Turisztikai és vendéglátóipari szempontból különösen fontos a turisztikai és gasztronómiai értéktárban szereplő hungarikumok népszerűsítése – tette hozzá, a szegedi halászlét említve példaként.
Kitért arra, hogy a magyar egészségipar és egészségturizmus bemutatása céljából Gondos Judit államtitkár vezetésével az NGM küldöttséget küld a Milánói Expóra szeptember közepén.
A helyettes államtitkár szerint a magyar kultúra népszerűségét az is mutatja, hogy az országban évente 3000 kisebb-nagyobb rendezvényt tartanak, és ezek látogatószáma egyre nő. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NGM: a SZÉP-kártya jelentős segítség a magyar családoknak
A SZÉP-kártya jelentős segítség a magyar családoknak, áprilisban 14 százalékkal…
Tovább olvasom >Utcai gasztrofesztivál, vacsoraestek és fesztiválos ételrendelés a SopronFesten
A SopronFest Gourmet programjainak keretében, egy héten át városszerte a…
Tovább olvasom >KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Kamatból több a haszon, mint húsból – a Pick Szeged eredményeinek új arányai
Látszólag szerény növekedés jellemezte 2024-ben a Pick Szeged Zrt. működését,…
Tovább olvasom >Auchan: csökkenő bevételek mellett is megsokszorozott nyereség 2024-ben
Látványos nyereségnövekedéssel zárta a 2024-es üzleti évet az Auchan Magyarország:…
Tovább olvasom >