Négynapos Hungarikum fesztivál Szegeden
A Szegeden megrendezett Hungarikum fesztivál célja, hogy a hungarikumok közé, illetve a nemzeti értéktárba bekerült magyar találmányok, magyar szolgáltatások, gasztronómiai finomságok minél ismertebbek legyenek a hazai lakosság és az idelátogató turisták körében – mondta Ruszinkó Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) turizmusért felelős helyettes államtitkára az M1 aktuális csatornán csütörtökön este.
Az augusztus 6-9 közötti négynapos rendezvényen színes programokkal, kézműves termékekkel és a magyar gasztronómia remekeivel várják a látogatókat.
A helyettes államtitkár hangsúlyozta, hogy számos olyan magyar építészeti emlék, illetve találmány, innovatív termék van, amelyet népszerűsíteni kell, hogy ismerje meg a nemzetközi közvélemény, példának a C-vitamint hozta fel. Ezek „briliáns magyar elmék” találmányai – fogalmazott.
Turisztikai és vendéglátóipari szempontból különösen fontos a turisztikai és gasztronómiai értéktárban szereplő hungarikumok népszerűsítése – tette hozzá, a szegedi halászlét említve példaként.
Kitért arra, hogy a magyar egészségipar és egészségturizmus bemutatása céljából Gondos Judit államtitkár vezetésével az NGM küldöttséget küld a Milánói Expóra szeptember közepén.
A helyettes államtitkár szerint a magyar kultúra népszerűségét az is mutatja, hogy az országban évente 3000 kisebb-nagyobb rendezvényt tartanak, és ezek látogatószáma egyre nő. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Budapest nem tudja megtartani a prémium utazót – Interjú Holczinger Zoltánnal a magyar légiközlekedés és turizmus kihívásairól
A nemzeti légitársaság hiánya, a fapados dominancia és a luxusturizmus…
Tovább olvasom >Szallas.hu: a magyar utazóknak az idén nyáron a Balaton, apartman és két éjszaka a sláger
Siófok vezeti a Szallas.hu 2025-ös nyári időszakra szóló belföldi foglalási…
Tovább olvasom >Norvégia turisztikai adót vezet be: az önkormányzatok enyhíthetik a túlturizmus terheit
A norvég parlament történelmi döntést hozott: 3 százalékos turisztikai adó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >A Bacardi új fejezetet nyit a MARTINI® történetében
A családi tulajdonban lévő szeszesitalgyártó vállalat, a Bacardi, saját portfóliója…
Tovább olvasom >Füstölt, szeletelt baconszalonnát és libamájast hívott vissza a forgalomból az Auchan
Mikrobiológiai szennyeződés és nem jelölt allergén miatt füstölt, szeletelt baconszalonnát…
Tovább olvasom >