Négynapos Hungarikum fesztivál Szegeden
A Szegeden megrendezett Hungarikum fesztivál célja, hogy a hungarikumok közé, illetve a nemzeti értéktárba bekerült magyar találmányok, magyar szolgáltatások, gasztronómiai finomságok minél ismertebbek legyenek a hazai lakosság és az idelátogató turisták körében – mondta Ruszinkó Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) turizmusért felelős helyettes államtitkára az M1 aktuális csatornán csütörtökön este.
Az augusztus 6-9 közötti négynapos rendezvényen színes programokkal, kézműves termékekkel és a magyar gasztronómia remekeivel várják a látogatókat.
A helyettes államtitkár hangsúlyozta, hogy számos olyan magyar építészeti emlék, illetve találmány, innovatív termék van, amelyet népszerűsíteni kell, hogy ismerje meg a nemzetközi közvélemény, példának a C-vitamint hozta fel. Ezek „briliáns magyar elmék” találmányai – fogalmazott.
Turisztikai és vendéglátóipari szempontból különösen fontos a turisztikai és gasztronómiai értéktárban szereplő hungarikumok népszerűsítése – tette hozzá, a szegedi halászlét említve példaként.
Kitért arra, hogy a magyar egészségipar és egészségturizmus bemutatása céljából Gondos Judit államtitkár vezetésével az NGM küldöttséget küld a Milánói Expóra szeptember közepén.
A helyettes államtitkár szerint a magyar kultúra népszerűségét az is mutatja, hogy az országban évente 3000 kisebb-nagyobb rendezvényt tartanak, és ezek látogatószáma egyre nő. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szallas.hu: a hétvégén a nemzeti ünnep eseményei mellett Eger, Budapest és Gyula a legkeresettebb úti cél
A március 15-ei nemzeti ünnep eseményei mellett népszerű program lesz…
Tovább olvasom >Nyolc területen már megfigyelhető fordulat a gazdaságban
A gazdaságban már nyolc területen megfigyelhető fordulat: a foglakoztatás, a…
Tovább olvasom >NGM: a gyenge német gazdaság korlátozza a hazai ipar teljesítményét
Az Európai Unió versenyképességi problémái és Németország gazdasági válsága korlátozza…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >