Négynapos Hungarikum fesztivál Szegeden
A Szegeden megrendezett Hungarikum fesztivál célja, hogy a hungarikumok közé, illetve a nemzeti értéktárba bekerült magyar találmányok, magyar szolgáltatások, gasztronómiai finomságok minél ismertebbek legyenek a hazai lakosság és az idelátogató turisták körében – mondta Ruszinkó Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) turizmusért felelős helyettes államtitkára az M1 aktuális csatornán csütörtökön este.
Az augusztus 6-9 közötti négynapos rendezvényen színes programokkal, kézműves termékekkel és a magyar gasztronómia remekeivel várják a látogatókat.
A helyettes államtitkár hangsúlyozta, hogy számos olyan magyar építészeti emlék, illetve találmány, innovatív termék van, amelyet népszerűsíteni kell, hogy ismerje meg a nemzetközi közvélemény, példának a C-vitamint hozta fel. Ezek „briliáns magyar elmék” találmányai – fogalmazott.
Turisztikai és vendéglátóipari szempontból különösen fontos a turisztikai és gasztronómiai értéktárban szereplő hungarikumok népszerűsítése – tette hozzá, a szegedi halászlét említve példaként.
Kitért arra, hogy a magyar egészségipar és egészségturizmus bemutatása céljából Gondos Judit államtitkár vezetésével az NGM küldöttséget küld a Milánói Expóra szeptember közepén.
A helyettes államtitkár szerint a magyar kultúra népszerűségét az is mutatja, hogy az országban évente 3000 kisebb-nagyobb rendezvényt tartanak, és ezek látogatószáma egyre nő. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nagy Márton: a magyarországi turizmus hasít
A magyarországi turizmus hasít, Ferihegy Európa leggyorsabban bővülő repülőtere –…
Tovább olvasom >Szallas.hu: az őszi belföldi foglalások negyedét SZÉP-kártyával fizették
Az őszi belföldi foglalásokhoz kapcsolódó online fizetések összértékének negyedét SZÉP-kártyával…
Tovább olvasom >Ízletes desszertek mellett számos gyógyszerünk alapanyaga a mák
Nem csak desszertjeink hagyományos alapanyagaként kiváló a mák. A gazdag…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >