Negyedmillió hazai vendégéjszakát hozhat az idei Valentin-nap

Dugig vannak a szállodák
A Valentin-napi turisták fele-fele arányban érkeznek itthonról és külföldről február 14-én, a következő hétvégén, azaz február 16. és 18. között pedig nagyobb részben, 55%-ban a hazai utazók töltik meg a szálláshelyeket. Közel 60%-uk vidéki desztinációkat választ a páros kikapcsolódáshoz.
A hazai vendégek főként a Balatont, Mátra–Bükköt és Budapest környékét, az országhatáron túlról érkezők pedig leginkább Bük–Sárvárt, a Balatont, valamint Debrecen és térségét fedezik fel a szerelmesek napján. A legnépszerűbb települések a fürdővárosok lesznek, melyek között Hévíz és Sárvár az éllovas. Míg a hazai vendégek körében Zalakaros szerepel a top 3-ban, addig a külföldieknél Bük lett dobogós.
A Valentin-napi hétvégén országszerte Németországból, az Egyesült Királyságból és Csehországból számíthatnak a legtöbb külföldi vendégre a szálláshelyek. Budapesten várhatóan a britek, spanyolok és olaszok lesznek többségben, míg vidéken főként Csehország, Ausztria és Németország turistái fordulnak majd meg a legnagyobb számban.
A Valentin-napon útnak induló bel- és külföldi vendégek körében is a szállodák a legnépszerűbbek: a vidékre foglalók 83%-a, a Budapestre érkezők 57%-a választott ilyen típusú szálláshelyet, ezen belül is elsősorban négycsillagos hoteleket.
Az NTAK adatokból az is látszik, hogy a romantika közel azonos arányban indítja útnak a különböző generációkat: a fiatalok, a fiatal felnőttek és a középkorúak egyaránt nagyjából 20-20%-kal részesednek a Valentin-napi előfoglalásokból.
Kapcsolódó cikkeink
Magyar lány a fesztivál 11 milliomodik látogatója
Egy Ománban élő magyar lány lett a Sziget fesztivál történetének…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: ideje komolyan venni az úszástudás fontosságát!
Ideje komolyan venni az úszástudás fontosságát – figyelmeztetett a Balaton-átúszás…
Tovább olvasom >Balaton vs. horvát tengerpart: hol éri meg jobban dolgozni 2025 nyarán?
Miközben a balatoni szezonmunkák többsége nettó 2 000–2 800 forintos…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >