Negyedével növelte tavaly boltszámát az ALDI
Az ALDI-t Theo és Karl Albrecht alapította, miután átvették édesanyjuk kis élelmiszerboltját. A rejtőzködő, milliárdos Theo tavaly hunyt el.
Az Albrecht Discount elnevezésből rövidített ALDI hamar piacvezető lett Németországban. A mottójuk mind a mai napig érvényes: „A legjobb minőség, a legolcsóbb áron”. A cégcsoport 2009-es bevétele meghaladta a 25 milliárd eurót.
Az ALDI Magyarország az ALDI-Dél vállalatcsoport tagja, amely a világ számos országában jogilag önálló társaságokon keresztül képviselteti magát. Nagy-Britanniában és Írországban üzletei száma meghaladja az 500-at, több mint 1110 üzlettel vannak jelen 29 amerikai tagállamban a keleti parttól Kansasig. Az Ausztráliában található üzleteik száma már meghaladta a 240-et. Hofer név alatt Ausztriában több mint 430 egységük működik. 2005-ben nyitották meg első üzleteiket Svájcban és Szlovéniában, 2008-tól pedig Magyarországon is jelen vannak.
Tavaly a hazai kiskereskedelemben az ALDI bővítette legnagyobb ütemben hálózatát – boltjainak száma 25 százalékkal nőtt.
Körülbelül 1000-féle napi fogyasztási cikket forgalmaznak állandó kínálatukban, emellett heti 2 alkalommal mindig más akciós termékeket kínálnak kedvező áron, többnyire a non-food területről. A Hungarikum Szövetség megbízásából a Budapesti Corvinus Egyetem Élelmiszer-ipari Gazdaságtan Tanszéke által készített 2010-es felmérés szerint a vizsgált láncok közül az ALDI választékában a legalacsonyabb a magyar termékek aránya: 59 százalékos.
Árukészletük elrendezése jól áttekinthető, és minden üzletben egyforma. Ily módon alacsonyan tarthatják költségeiket és a vevők is könnyedén megtalálhatják a keresett termékeket – függetlenül attól, hogy melyik üzletükben történik a vásárlás.
Üzletpolitikájuk alapja, hogy nem márkás termékeket értékesítenek, hanem következetesen a saját márkák kiépítésére helyezik a hangsúlyt. Saját márkás termékeik jobb minőségirányítást és -ellenőrzést tesznek lehetővé, és persze kedvező árakat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >