Negyed százados lett a Budapesti Nagybani Piac
1991 nyarán nyitotta meg kapuit az ország legnagyobb, a nagybani értékesítésre specializálódott zöldség-gyümölcs piaca, amely a megnövekedett forgalomnak és igénynek köszönhetően került át a Nagykőrösi útra huszonöt évvel ezelőtt. Az autópályák közelsége javította a piac elérhetőségét, és a népszerűségnek köszönhetően a nyitáskori tízhektáros terület mára közel három és félszeresére növekedett.
– A Budapesti Nagybani Piac az elmúlt huszonöt évben a budapesti fogyasztók friss zöldséggel és gyümölccsel történő ellátása mellett az agrártermelés értékesítési biztonságának megteremtését is céljául tűzte ki. Infrastruktúrájával és szolgáltatásaival mindig a vevők és forgalmazók igényeinek legmagasabb szintű kiszolgálására törekedett – mondta el Házi Zoltán, a Budapesti Nagybani Piac vezérigazgatója, aki szerint a sikert a számadatok bizonyítják legmarkánsabban:
– A piac részesedése 35–40% körül mozog a friss hazai zöldség-gyümölcs kiskereskedelmi forgalmát tekintve. Mára a közel 33 hektárnyi területén mintegy 25 ezer m² alapterületen raktár és hűtőcsarnok, 5,5 ezer m² területű banánérlelő és hűtőtároló, 120 fedett kereskedői és 1200 nyílt termelői árusítóhely biztosítja a közel 250 nagykereskedelmi vállalkozás, valamint a naponta piacozó termelők nagybani kereskedését.
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország fagyasztott és friss meggyből is nettó exportőr
A KSH adatai szerint Magyarország meggytermése 60,5 és 83,5 ezer…
Tovább olvasom >A fontosabb termékpályák piaci folyamatai 2023-ban
Az AKI PÁIR legújabb kiadványa a fontosabb hazai termékpályák 2023.…
Tovább olvasom >AKI: olcsóbbak az idénygyümölcsök tavalyhoz képest
Olcsóbbak az idénygyümölcsök tavalyhoz képest, a zöldségek nagy része sem…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >