Magazin: Négy szakkiállítás egyben

Szerző: Kátai Ildikó Dátum: 2011. 12. 12. 12:26

A Promotion az üzleti kommunikáció, a Printexpo a nyomdaipar és a digitális technológia, a Budatranspack a csomagolóipar és logisztika, valamint a Service Expo az üzleti szolgáltatások és megoldások összevont kiállítása, ahol közel 200 kiállító mutatta be portékáját a majd 8000 érdeklődő látogatónak. Számos ünnepélyes díjátadó, fórum és konferencia kapcsolódott a rendezvény 3 napjához a Hungexpo G pavilonjában és az EU-központban.

Idén a Trade magazin standján társkiállítóként
jelent meg a POPAI Magyarország Egyesület

A 2011. november 9–11. között rendezett négy – a szervezők által „a kreatív rokonszakmák nemzetközi vásáraként” aposztrofált – kiállítás közül három jubilált, hiszen a Budatranspack 25., a Printexpo 15., a Promotion pedig épp 10. alkalommal került megrendezésre. Örvendetes tény, hogy a rendezvény az új G pavilonban kapott helyet, szomorú azonban, hogy mindez befért 5000 négyzetméterre.

Standunk tája

A Promotion és a Budatranspack tematikájához kapcsolódva a Trade magazin együtt jelent meg a POPAI Magyarország Egyesülettel. Közös standunkon bemutatásra került az a három, a magyar POPAI Awards POP-verseny idei fordulójában kategórianyertes display, amelyek a nemzetközi fordulóban, jövő februárban, Las Vegasban, a GlobalShop kiállításon képviselhetik hazánkat a nemzeti győztesek viadalán. Látható volt még a különdíjas, innovációgyőztes pályamunka is. (A verseny részletei előző számunkban vagy a honlapon megtalálhatók.)

A helyezettek és győztesek a kiállítás másnapján megrendezett POPAI nyílt ülésen megtartott ünnepélyes díjátadón vehették át okleveleiket, díjaikat.

Közvetlen standszomszédunk a szintén POPAI-tag Marin’s volt. Az építés napján, sőt a nyitás reggelén is egyetlen asztal árválkodott a területükön. Többen azt emlegették, hogy el se jönnek. Aztán fél óra alatt a magyarországi gyártói képviselet kollégái, Keresztesi Andrea és Galgóczi Viktor képviseletvezető látványos, POP-eszközökben bővelkedő teret építettek fel szabadalmaztatott láma displayeik és ötletes installációik segítségével.

A kiállítás alatt Oskar Ortynski közép-európai ügyvezető igazgató és Thomasz Chaber értékesítési igazgató is a standon tartózkodott. Rengeteg demonstrációval fáradhatatlanul válaszoltak a laikus, diákok által feltett és szakmai kérdésekre, üzleti megkeresésekre. Még folyik a kiértékelés, de az előzetes eredmények azt mutatják, hogy messze várakozásaikon felül teljesített ez a kiállítás.

Próbababák csomagolva

A Szövetségek standján öten osztoztak (Civilkomp, Dekorszövetség, Direkt Marketing Szövetség, Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége, Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége), hogy egy izgalmas közösségi térben jelenjenek meg. Itt jelent meg a Magyar Sign stábja is.

A dizájn meghatározója a különleges csomagolóanyagokba öltöztetett próbababák sora volt. Sárkics Eszter titkár és Faltis Roberta regionális képviselő elmondta, hogy a Dekorszövetség a Hungexpóval közösen hirdette meg a Kirakatbabák öltöztető-csomagoló versenyét. Közel 20 nevezés érkezett, köztük művészeti iskolák tanulói, építészhallgató, gyakorló dízájner, stylist, visual merchandiser, dekoratőr és kirakatrendező, főként Budapestről, de néhány bátor vidéki is jelentkezett. A kiállítás megnyitása előtt másfél nap állt a versenyzők rendelkezésére, hogy a messziről göngyöleghalomnak tűnő, valójában a Budatranspack és a Printexpo kiállításokon kiállító vállalatok által használt, forgalmazott, gyártott és a versenyre felajánlott csomagolási anyagok kupacát életre keltsék. A piros, fekete és fehér színű kirakati babák lassan, de látványosan egy-egy hangulat, stílus megelevenítői lettek. Az alkotásokat 7 tagú zsűri bírálta el. Az első helyezést Szekeres Ágnes, a Budapesti Műszaki Egyetem építészhallgatója kapta, aki a Reményi Csomagolástechnika habfólia anyagát használta fel megkapóan elegáns kreativitással.

A kiállítás második napjára szervezték meg a Dekoratőr Iskolák Konferenciáját, hiszen a legendás Dekorsuli megszűnésével napjainkban több iskolában elszórtan folyik a képzés. Sándor Miklós, a Dekorszövetség elnöke, festőművész és tanár véleménye szerint a stand látogatottsága, az érdeklődők száma, a babák ötletessége is bizonyítja a szakma és egy dedikált képzőintézmény létjogosultságát.

A Budatranspack kiállításhoz kapcsolódva november 10-én délután az EU-központban került megrendezésre a HUNGAROPACK Csomagolási verseny ünnepélyes díjátadója, ahol a Trade magazin 4 különdíjat is átadott. Mint korábbi számunkban már hírt adtunk, a nyertesek közül 4-en a WorldStar Csomagolási világversenyen is helyezést értek el.

Drupa village

2012. május 3–16. között rendezik meg a több mint 60 éves hagyományokkal rendelkező Drupa (World Market Print Media, Publishing&Converting) kiállítást Düsseldorfban. Az érdeklődés óriási, a printpiac és a kapcsolódó szakmák szinte minden meghatározó szereplője jelen lesz, innovációit erre a négyévente rendezett seregszemlére időzíti. Az esemény beterelő, beharangozó előkészítéseként a BD-Expo, a Messe Düsseldorf hazai képviselete a Papír- és Nyomdaipari Műszaki Egyesülettel karöltve szervezte meg összesen 10 szereplő közös megjelenését a Printexpon.

– Olyan vállalatok magyar képviseletei jelentek itt meg, akik anyacégei majd a Drupán is kiállítanak. Egy kis szakmai kóstoló ez a kezdeményezés az egészen más nagyságrendű, 1800 kiállítót és
400 000 látogatót megmozgató névadó rendezvényünkről – mondja Máté Szilvia, a BD-Expo ügyvezető igazgatója.

Mintegy 154 négyzetméteren a nyomtatás (Heidelberg, KBA), kötészet (Müller Martini, Duplo), színmérés (X-Rite, Pantone), nyomdai anyagok (Kodak, tesa tape), digitális megoldások (Canon) szakterületeinek világviszonylatban vezető pozícióban lévő cégei mutatkoztak be. Elsődleges céljuk a szakmai kapcsolatépítésen túl az volt, hogy a magyar szakemberek figyelmét felhívják a Drupára, tanácsokkal segítsenek a kiutazás, szálláskeresés, időzítés, látogatási terv elkészítésében. Másodlagos cél pedig a potenciális érdeklődőktől kapott információk összegyűjtése volt, amivel a Drupára való hatékony felkészülés folyamatát mélyíthetik el. A Canon piros-fehér ruhás hoszteszei látványos módon, modern táblagépeken kérdőíveket töltöttek ki. A válaszadók között a Canon napi 3 Drupa-utazást sorsolt ki.

– Egyesületünk legutóbb közel 400 magyar látogató kiutazását szervezte meg. Reméljük, jövőre még több érdeklődőnek nyújthatunk segítséget, hogy valóban hatékony, eredményes, tájékozott résztvevője lehessen a 175 000 négyzetméteren elterülő, a Düsseldorfi Vásárváros összes vásárcsarnokát és a szabad területeket is betöltő Drupának – hangsúlyozza Pesti Sándor, a 140 vállalatot és ezernél több magánszemélyt összefogó Papír- és Nyomdaipari Műszaki Egyesület ügyvezető igazgatója. n

Kátai I.

Kapcsolódó cikkeink