Négy milliárd fontot fektet a Lidl a brit élelmiszeriparba 2023-ban
Tervei szerint a Lidl GB 2023-ig 4 milliárd fontot invesztál brit élelmiszeripari vállalkozásokba a beszállítókat országszerte támogatva.
Ezzel felgyorsul a 2019-ben bemutatott költési ütemterv, amely szerint a német kiskereskedő 15 milliárd font összegű beruházást vállalt a brit élelmiszeriparban 2020 és 2025 között, mely összeg most várhatóan eléri a 17 milliárd fontot.
2020 márciusa óta a diszkont 10 milliárd fontot fektetett be, és 2022-ben közel 500 millió font értékben biztosított exportlehetőséget brit beszállítóknak más Lidl-piacokon.
A Lidl GB alaptermékeinek kétharmadát az Egyesült Királyságból szerzi be, és több mint 650 beszállítóval dolgozik együtt az egész országban, akiknek egyedülálló hozzáférést biztosít a helyi és nemzetközi piacokhoz.
A Lidl volt az egyik első szupermarket, amely 2016-ban aláírta az NFU Fruit and Veg Pledge (NFU gyümölcs- és zöldségipari vállalás) nyilatkozatát, ezzel is hangsúlyozva, mennyire elkötelezett a termelőkkel való fenntartható együttműködés mellett.
Vállalta továbbá, hogy 2025-ig tíz a teljes láncot átfogó élelmiszerhulladék-csökkentést célzó programot finanszíroz és valósít meg, és a beszállítókkal együttműködve további megoldásokat talál a hulladékcsökkentésre és a további értékteremtésre az ellátási láncban.
Kapcsolódó cikkeink
Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >Tavaly kilenc százalékkal nőtt a Lidl forgalma Romániában
A Lidl Romania 2024-ben erőteljes növekedést könyvelhetett el: az üzletlánc…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >