Négy bolttípus súlya változott

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 12. 21. 10:23

Elemből az élelmiszer-kiskereskedelem bevétele 4 és 5 milliárd forint között mozgott a legutóbbi két január–októberi időszakban.

nielsen

Értéket és mennyiséget tekintve is 1-1 százalékkal csökkent az eladás.

Ami a bolttípusok súlyát illeti: a 400 négyzetméternél nagyobb üzletek és drogériák értékben mért piaci részesedése 67 százalékot ért el az idei és a tavalyi első tíz hónap során is.

A szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna és a 201–400 négyzetméteres boltok mutatója 1-1 százalékponttal emelkedett; 24, illetve 6 százalékra.

Ezzel egy időben hasonló mértékű csökkenést regisztráltunk a 2500 négyzetméternél nagyobb, továbbá az 50 négyzetméteres és kisebb üzleteknél; 37, illetve 7 százalékra.

Változatlan maradt a gyártói márkák piaci részesedése érték szempontjából. Mind az idei, mind a tavalyi első félév során 81 százalék jutott rájuk

Kapcsolódó cikkeink