Négy bolttípus súlya változott
Elemből az élelmiszer-kiskereskedelem bevétele 4 és 5 milliárd forint között mozgott a legutóbbi két január–októberi időszakban.
Értéket és mennyiséget tekintve is 1-1 százalékkal csökkent az eladás.
Ami a bolttípusok súlyát illeti: a 400 négyzetméternél nagyobb üzletek és drogériák értékben mért piaci részesedése 67 százalékot ért el az idei és a tavalyi első tíz hónap során is.
A szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna és a 201–400 négyzetméteres boltok mutatója 1-1 százalékponttal emelkedett; 24, illetve 6 százalékra.
Ezzel egy időben hasonló mértékű csökkenést regisztráltunk a 2500 négyzetméternél nagyobb, továbbá az 50 négyzetméteres és kisebb üzleteknél; 37, illetve 7 százalékra.
Változatlan maradt a gyártói márkák piaci részesedése érték szempontjából. Mind az idei, mind a tavalyi első félév során 81 százalék jutott rájuk
Kapcsolódó cikkeink
Zöldülő tányérok és poharak
A növényi termékek nemcsak egy meghatározott célcsoportnak szólnak, hanem egyre…
Tovább olvasom >Újra növekedési pályán a biopiac
A globális biopiac 2023-ban újra növekedési pályára állt, elérve a…
Tovább olvasom >Három új üzlettel bővült a SPAR hálózata Albániában
Tovább erősíti jelenlétét a SPAR Albániában: három újonnan nyílt üzletének…
Tovább olvasom >További cikkeink
Táblás KitKat csokoládékat dob piacra a Nestlé Romániában
A Nestlé új, 99 grammos KitKat táblás csokoládékat vezetett be…
Tovább olvasom >Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >