Négy bolttípus súlya változott
Elemből az élelmiszer-kiskereskedelem bevétele 4 és 5 milliárd forint között mozgott a legutóbbi két január–októberi időszakban.
Értéket és mennyiséget tekintve is 1-1 százalékkal csökkent az eladás.
Ami a bolttípusok súlyát illeti: a 400 négyzetméternél nagyobb üzletek és drogériák értékben mért piaci részesedése 67 százalékot ért el az idei és a tavalyi első tíz hónap során is.
A szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna és a 201–400 négyzetméteres boltok mutatója 1-1 százalékponttal emelkedett; 24, illetve 6 százalékra.
Ezzel egy időben hasonló mértékű csökkenést regisztráltunk a 2500 négyzetméternél nagyobb, továbbá az 50 négyzetméteres és kisebb üzleteknél; 37, illetve 7 százalékra.
Változatlan maradt a gyártói márkák piaci részesedése érték szempontjából. Mind az idei, mind a tavalyi első félév során 81 százalék jutott rájuk
Kapcsolódó cikkeink
Vegyes használatú ingatlant fejlesztett az Aldi Süd Németországban
Vegyes használatú ingatlant fejlesztett az Aldi Süd a Karlsruhe közelében…
Tovább olvasom >Nincs többé csokoládé és édesség a norvég Kiwi kasszazónájában
A vásárlók egészséges élelmiszer-választását szeretné elősegíteni a norvég Kiwi diszkontlánc…
Tovább olvasom >Bővíti az Eroski nagycsaládos diszkontprogramját
A spanyol Eroski bejelentette, hogy további hét üzletre kiterjeszti nagycsaládos…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: A bruttó átlagkereset 605 400 forint volt 2024. februárban, 14,0 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban
2024. februárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: 566 mikro-, kis- és közepes vállalkozás részesül kapacitásbővítő támogatásban
A mikro-, kis- és közepes vállalkozásokat célzó kapacitásbővítő támogatásra 566-an…
Tovább olvasom >ENSZ: világszerte tovább nőtt tavaly az élelmiszer-bizonytalanság
Tovább nőtt az élelmiszer-ellátás bizonytalansága 2023-ban – olvasható az ENSZ…
Tovább olvasom >