NAV: az ekáer hatására nőtt a Nagybani Piac legális forgalma
Az elektronikus közútiáruforgalom-ellenőrző rendszer (ekáer) hatására csökkent a Budapesti Nagybani Piac kereskedőinek adóelkerülése: egy év alatt több mint 748 millió forinttal, 3 milliárd forint közelébe nőtt a befizetendő áfa összege, miközben a visszaigényelhető összeg 94 millió forinttal, az egy évvel korábbi kevesebb mint felére csökkent – közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) szombaton az MTI-vel.
Az adóhatóság közleményében kifejti, hogy az elmúlt évben végzett több mint kétszáz helyszíni ellenőrzés nyomán nemcsak csökkent a visszaélés a piaci kereskedelemben, hanem sok esetben a raktáron lévő készletek lefoglalásával, a csalárd adózók vagyonának zárolásával sikerült biztosítani a költségvetésnek okozott kár jelentős részének megtérülését.
Az ekáer-vizsgálatok eredményessége azonban nemcsak az azonnali, valós idejű, valamint az utólagos ellenőrzésekben jelenik meg, hanem jól érzékelhető az ellenőrzések megelőző hatása is. Mindez a kereskedők bevallott forgalmi adataiban és a költségvetési bevételekben is nyomon követhető – közölték.
Az ekáernek a zöldség-gyümölcs kereskedelem megtisztulásában látható eredményei vannak, amit maguk a termelők is alátámasztanak – idézi a NAV közleménye a Nemzeti Agrárgazdasági Kamarát. Konkrét jelenségeket is említ a szervezet az ágazat szereplőire hivatkozva: például a tavaly tavaszi import primőráruk (főként a paradicsom) termelői árának jelentős emelkedését, amely a szakemberek szerint az áfacsalás és átcsomagolásos visszaélések visszaszorulásával hozható összefüggésbe. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország fagyasztott és friss meggyből is nettó exportőr
A KSH adatai szerint Magyarország meggytermése 60,5 és 83,5 ezer…
Tovább olvasom >A fontosabb termékpályák piaci folyamatai 2023-ban
Az AKI PÁIR legújabb kiadványa a fontosabb hazai termékpályák 2023.…
Tovább olvasom >AKI: olcsóbbak az idénygyümölcsök tavalyhoz képest
Olcsóbbak az idénygyümölcsök tavalyhoz képest, a zöldségek nagy része sem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >