Narancs és őszibarack a legkedveltebb

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 03. 28. 08:00

A gyümölcslé kiskereskedelmi forgalma mennyiségben stabil, értékben viszont 10 százalékkal bővült 2007. február–2008. januárban, az előző hasonló időszakhoz képest. A Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint a piac mérete meghaladja az évi 42 milliárd forintot. Az egészséges étkezési szokások terjedését jelzi, hogy a gyümölcslé az előkelő ötödik helyen áll a Nielsen által vizsgált élelmiszerek forgalom szerint összeállított toplistáján.
Figyelemre méltó, hogy az egyes szegmensek részaránya alig változott. Értékben az italok vitték el az eladások 65 százalékát tavaly is, azelőtt is. A nektár részesedése 10-ről 11 százalékra ment fel. Ezt az 1 százalékpontot a 100 százalékos dzsúsztól vette el, amelyre így 24 százalék jutott.
Az ízek között vezet a narancs és az őszibarack, de a narancs részaránya tovább csökkent. Pozitív tendencia jellemzi viszont a vegyes, és különösen a multivitamin szegmens forgalmát.
A fogyasztói átlagárak eltérő mértékben változtak az elmúlt időszakban. Egy liter 100 százalékos dzsúsz átlagára tavaly januárban 257, idén pedig 276 forint a Nielsen adatai szerint.
A nektár literenként átlagosan 12, az ital 9 százalékkal került többe most januárban, mint egy évvel korábban.
A bolttípusok fontossági ranglistáját mennyiségben a 401–2500 négyzetméteres csatorna vezeti, és pozíciója különösen a nektárnál erős.
Leginkább az ital bolti eladásainak részaránya oszlik meg: itt a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekre 56 százalék jut, míg a 400 négyzetméteres és kisebbekre 44 százalék.
A kereskedelmi márkák részaránya 30 százaléknál tart idén januárban, és 2 százalékpontos csökkenést regisztrált a Nielsen egyik évről a másikra.

Kapcsolódó cikkeink