Napi 120 innovációt vezettek be Európában a top kategóriákban

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2020. 11. 10. 21:43

Napjaink egyre telítettebb piaci környezetének szüntelen változása és fejlődése arra sarkallja az FMCG-szereplőket, hogy folyamatosan kreatív, egyedi és persze sikeres újdonságokat dobjanak piacra. Mindenképpen elengedhetetlen, hogy minél mélyebben megismerjük ezt a közeget, hiszen ez a releváns és átütő innováció megalkotásának egyik alapfeltételét képezi.

Kurucz Péter, nielsen

Kurucz Péter
kereskedői kapcsolatok
igazgatója
Nielsen

A Nielsen BASES épp ezért ez évben is közzétette a Top25 átütő innovációk (Top25 Breakthrough Innovations) 2020-as európai nyerteseinek rangsorát. Az összefoglaló jelentés egyedülálló alkalmat kínál arra, hogy megmutassa, mely vállalat utasította maga mögé a versenytársait a fogyasztók szívéért és pénztárcájáért folytatott harcban, és ami a legfontosabb, dekódolja a sikeres innovációk receptjét.

Járványban nőtt a prémium

A friss tanulmányból kiderül, hogy Európában a főbb kategóriákba történő bevezetések éves száma a 2018–2019-ben 120 terméket jelentett, míg 2020 első félévében ez a szám 175 termékre emelkedett az öt legnagyobb európai piacon.

A globális járványügyi intézkedéseknek és korlátozásoknak hatalmas hatása volt a fogyasztókra. Megfosztva az utazástól és a házon kívüli elfoglaltságoktól, a pandémia okozta stresszhelyzetben továbbra is szívesen próbálják ki az új termékeket. Csupán néhány olyan dolog – köztük az újdonságok – maradt számukra, amivel el tudják kényeztetni magukat, és a gyártóknak sikerült széles választékot kínálni fogyasztóik számára.

Továbbá, a legújabb tanulmány rámutatott, hogy a prémium szegmens sosem látott mértékben nőtt: az idei nyertesek 44%-a prémium árazást alkalmaz, és amikor a következő lépésen gondolkodnak ebben a kiszolgáltatott időszakban, döntő fontosságú, hogy nyitott füllel járjanak, rugalmasak legyenek, és készen álljanak a fogyasztói mintázatok megváltozására.

A NIELSEN TOP25 ÁTÜTŐ INNOVÁCIÓ NYERTESEI 2020-BAN:

Nielsen-átütő innovációk

Tudatosság és kényeztetés

Vajon mi váltotta ki ezt a sikert, és mi lehet a jövőbeli innovációs lehetőségek titka? A legfrissebb, Top25 átütő innovációról szóló riport rávilágít arra, hogy a gyártókat két megközelítés inspirálta: a tudatosság és a kényeztetés.

Az idei nyertesek több mint fele „egészségesebb életmódhoz” kötődő terméktulajdonságokkal indult

Az elöregedő európai társadalomban az egészségesebb életmód jelentősége folyamatosan növekszik. Minden eddiginél több fogyasztó figyel a fenntartható fogyasztásra: vásárlásaik során vegán/növényi alapú termékeket keresnek, s ügyelnek az újrahasznosítható csomagolásra is. Az Egyesült Királyság vásárlóinak 57%-a szerint nagyon fontos, hogy az üzletek rendelkezzenek egészséges étel- és italválasztékkal, minden második fogyasztó pedig csökkentette húsfogyasztását.

A jó innováció középpontjában mindig a fogyasztói igények kielégítése áll, és amikor a BASES által az elmúlt két évben bevizsgált, 100 különböző kategóriához tartozó innovációkat teszteltük, sok koncepció igazolta meglátásainkat.

Mindez összhangban van a trendekkel, és arra számítunk, hogy a jövőben ez a szám tovább fog emelkedni.

Jóllehet, az egészséges táplálkozási trendek mind jobban előretörnek, a kényeztetésről sem mondanak le a fogyasztók. Az idei díjazottak többsége az Egyesült Királyságból került ki. Többségük a kényeztetésre fókuszált, és például a ­McCoys Muchos KP Snackjeit látva kiderül, hogyan segíthet egy új és innovatív termék a márkának a növekedésben, és viheti sikerre egy új kategóriában. A McCoys egy piaci rést azonosított a hasábburgonya kategóriában, és létrehozott egy egyedülálló, hajtogatott tortillát benne két ízzel, amely lehetővé tette a kategória szignifikáns növekedését, és az első évben megszerezte a piaci részesedés 5%-át.

A sikeres innovációt megannyi, előre látható és nem várt, külső és belső tényező befolyásolhatja. Egy életképes újdonság létrehozása hosszadalmas és kockázatos folyamat, azonban alapos és mélyreható adatok, elemzések birtokában egy kulcsfontosságú lépéssel kerülhetünk közelebb a célunkhoz. //

Kapcsolódó cikkeink