Napenergiába fektet a Nomad Foods olaszországi gyárában
A fagyasztott élelmiszereket gyártó Nomad Foods fotovoltaikus panelek telepítését tervezi olaszországi Cisterna di Latina gyártóüzemében. A lépéssel a vállalat évente 1180 tonnával csökkenti a CO2-kibocsátást – állítja a vállalat.
A Nomad Foods új áramvásárlási megállapodást kötött a Grastim JV-vel, amely évente 2,4 MW napenergiát biztosít a létesítmény számára, ahol a Findus helyi termékvolumenének több mint 80%-a készül.
A tetőn elhelyezett napelemekből és talajra szerelt panelekből álló létesítmény révén a Cisterna di Latina az első olyan Nomad Foods telephely, amely napenergia felhasználásával működik.
A projekt a vállalat átfogó szén-dioxid-mentesítési tervének részeként a telephelyen használt, megújuló energiaforrásokból származó villamosáramot hivatott kiegészíteni.
Szénlábnyom
Eduardo Bachiega, a Nomad Foods ellátási vezetője elmondta, hogy a megállapodás
– csökkenti a telephely teljes szénlábnyomát az SBTi1-vállalásainkhoz igazodva. Már most is 100%-ban megújuló villamos energiát használunk a telephelyen, ahogyan az összes régi gyártóüzemünkben Európa-szerte. Emellett aktívan vizsgáljuk további megújuló energiaforrásokkal kapcsolatos projektek kezdeményezésének lehetőségét az egész gyártási portfóliónkban.
A Nomad Foods nemrégiben tette közzé 2022-es hatásjelentését, amelyben bemutatja a vállalat által a táplálkozás, a beszerzés és a működés terén tett legfontosabb fenntarthatósági vállalásaiban elért eredményeket.
A vállalat 2022-ben a felvásárlások előtt 23,4%-kal csökkentette, régi tevékenységeinek abszolút üvegházhatású gázkibocsátását (GHG), ami felülmúlta az abszolút kibocsátásra vonatkozó SBTi célkitűzését.
Az év elején a vállalat közölte, hogy 2022-ben immár a hatodik egymást követő évben ért el „rekord” éves bevételt (2,9 milliárd euró), ami az előző évhez képest 12,8%-os növekedést jelent.
Kapcsolódó cikkeink
Alumínium csillogás a márkaépítésben
Fenntarthatósággal kapcsolatos aktuális kérdéseket járták körbe a Magyar Marketing Szövetség…
Tovább olvasom >Uralja a zöld ipari ingatlanok piacát a HelloParks
A társaság összes csarnoka – Magyarországon egyedülálló módon – már…
Tovább olvasom >Újabb 1800 fával zöldít a Henkel és a 10 Millió Fa Alapítvány
Öt éve működik együtt a Henkel Magyarország és a 10…
Tovább olvasom >További cikkeink
Itthon csak importban fogy a bio – kitörési pont lehet a közétkeztetés
Bár a bioélelmiszerek hazai kiskereskedelmi forgalma dinamikusan nő, még mindig…
Tovább olvasom >Új törvényjavaslat védené a hagyományos pénztárakat a nagy üzletekben
A Kereszténydemokrata Néppárt frakcióvezetője, Simicskó István olyan törvénymódosítást kezdeményezett, amely…
Tovább olvasom >Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >