Napelemparkot adott át a METRO Kecskeméten
Újabb fenntarthatósági fejlesztés átadására került sor a közelmúltban a kecskeméti METRO áruházban. Az épület mellett egy 432 napelemből álló parkot telepítettek, mely évente 200.000 kWh áramot fog termelni, így mintegy 100 háztartás éves energiaigényének megfelelő energiát spórol meg.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2021/07/Metro-napelem-1-706x1024.jpg)
A 432 napelemből álló park évente 200.000 kWh áramot fog termelni
„A kecskeméti áruház éves villamosenergia igénye 2011-ben még 2 GWh volt, ugyanakkor az elmúlt években megvalósított energetikai korszerűsítéseknek és az áruházi dolgozók energiatudatos erőfeszítéseinek köszönhetően sikerült már mintegy 25%-os csökkenést elérni a fogyasztásban. A kiserőmű által termelt áram az áruház éves villamosenergia szükségletét további 15%-kal csökkenti.” – mondta el Somlai Gábor üzemeltetési és beruházási osztályvezető.
A fenntarthatósági céljaik elérésének mostani lépéseként telepített, 180kW teljesítményű, 432 modulból álló napelempark mellett a kecskeméti áruházban automata fényérzékelő led világítás működik. A rendszer úgy szabályozza automatikusan a világítótestek fényerejét, hogy folyamatosan figyelembe veszi az áruházba beeső természetes fény mennyiségét.
A fenntarthatósági fejlesztési törekvéseikkel kapcsolatban Thierry Guillon-Verne a METRO Kereskedelmi Kft. vezérigazgatója elmondta, hogy Magyarországon ez az első napelemes rendszerük. „Ökológiai lábnyomának csökkentése érdekében 2030-ig a vállalat 17 fenntarthatósági célt jelölt ki. A METRO nemzetközi szinten kitűzött legfontosabb fenntarthatósági célja az, hogy 2030-ra 50%-kal csökkentse a vállalatcsoport szén-dioxid lábnyomát a 2011-es állapothoz képest. Ahhoz hogy ezt a elérjük, mindenképpen szükséges, hogy fenntartható és alacsony energiakibocsátású technológiákat alkalmazzunk az áruházakban.”- emelte ki a vezérigazgató.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2021/07/Metro-napelem-2-1-1024x576.png)
Ökológiai lábnyomának csökkentése érdekében 2030-ig a METRO 17 fenntarthatósági célt jelölt ki
A cég a következő években további áruházakban is tervez kiépíteni napelemes rendszereket, és nagyobb hangsúlyt helyez a megújuló energiaforrásokra. (x)
Kapcsolódó cikkeink
A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és természetvédelem egy nagyberuházásban
Az idén tavasszal nyíló Le Primore Hotel & Spa nemcsak…
Tovább olvasom >KPMG: a magyarországi nagyvállalatok 78 százaléka készített tavaly fenntarthatósági jelentést
A legnagyobb 100 magyarországi nagyvállalat 78 százaléka készített tavaly fenntarthatósági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miből mennyi az elég? – válaszol Kovács András Péter
„A humor annyira a jelen és a pillanatnyi műfaja, így…
Tovább olvasom >A német piacvezető drogéria, a dm technológiába és a vásárlási élménybe invesztál
A német drogériaóriás dm Közép-Európa szerte kezdi lekörözni az élelmiszer-kiskereskedőket.…
Tovább olvasom >