NAK: valódi változást indít el a Tények ízekre szedve kampány

Szerző: STA Dátum: 2025. 09. 03. 10:30
🎧 Hallgasd a cikket:

Az első két hónap tapasztalatai alapján valódi változást indít el a Tények ízekre szedve kampány, amely a hús, a tejtermékek és a tojás egészséges táplálkozásban betöltött szerepét, valamint a felelős állattartás fenntartható gyakorlatait helyezi középpontba, miközben rávilágít a magyar mezőgazdaság társadalmi és gazdasági jelentőségére – jelentette ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) általános agrárgazdasági ügyekért felelős alelnöke szerdán, a Heves vármegyei Mikófalván.

A település határában fekvő Remény Farmot bemutató sajtóeseményen Süle Katalin a júniustól novemberig tartó kampány életre hívása kapcsán emlékeztetett: az elmúlt években sok tévhit, félinformáció és szélsőséges vélemény látott napvilágot az állattenyésztéssel, húsfogyasztással és a tejtermékekkel kapcsolatban. Ezek nemcsak a fogyasztókat bizonytalanítják el, de a mezőgazdaságban dolgozók munkáját is hiteltelenítik, ezért döntöttek a Tények ízekre szedve program elindítása mellett, amely „nem érzelmekre, hanem tényekre épít” – fogalmazott.

Amennyiben a fogyasztók a tények alapján, tisztábban látnak, tudatosabb döntéseket hozhatnak és ez egész életükre hatással lehet – tette hozzá

Jelezte: az elmúlt 2 hónapban több ezren vettek részt eddigi kampányeseményeiken: a közösségi és internetes oldalakon megjelentetett tájékoztatóik megtekintése pedig 2 millió felett jár, és a visszajelzések megerősítik: a kezdeményezés valódi változást indít el. Közölte, eddig elsősorban az ismeretterjesztésre helyezték a hangsúlyt, így bemutattak húsokkal kapcsolatos népszerű tévhiteket, köztük foglalkoztak például a rákkeltő hatással, a telített zsírokkal és az antibiotikum-maradványokkal. Emellett megvizsgálták a sertés, marha és szárnyas húsok tápanyag-tartalmait, azt, hogy milyen vitaminok és tápanyagok rejlenek a különböző húsrészekben, valamint a belsőségekben. Bemutatták továbbá, mely húsrész mire jó a szárnyasok, marha, sertés és juhhús tekintetében, de szó volt még a tojásról, az ideális tápanyagbevitelről (okostányér), az állattartásra és annak környezetre gyakorolt hatására vonatkozó tévhitekről és tényekről is – sorolta Süle Katalin. Aláhúzta: nem szeretnének senkit meggyőzni, ugyanakkor igyekeznek segítséget nyújtani az eligazodásban és valós képet festeni arról, hogy a hazai állattenyésztés egyre korszerűbb és fenntarthatóbb, a magyar hús, tejtermék, tojás mögött pedig valós emberek állnak szakértelemmel, felelősséggel, tisztességgel. Céljuk, hogy kezdeményezésük ne csupán egy kampány legyen, hanem olyan szemléletformáló mozgalom, amely hosszú távon is meghatározza, hogyan tekintünk az ételeinkre.

Az eseményen közzétett sajtóanyag szerint a Tények ízekre szedve kampány ismeretterjesztő tartalmai között szerepelnek videósorozatok, riportok, szakértői interjúk és cikkek, amelyek szakmailag megalapozott információkkal segítenek eligazodni a táplálkozással, az állattenyésztéssel és a húsfogyasztással összefüggő kérdésekben.

A kampányhoz csatlakozott Szabó Adrienn dietetikus, aki a tudományos alapokat biztosítja, míg a kamara agrárszakértői a gazdálkodási folyamatokat mutatják be közérthető módon. A kampány arca Szécsi Zoltán, háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó. A Remény Farmot bemutatva Goldmann Dávid tulajdonos elmondta: vállalkozásuk egy legeltetett állattartásra alapozó családi gazdaság. Száz darab szarvasmarha mellett juhot és baromfit is tartanak. Az általuk előállított termékeket Budapesten, közvetlenül fogyasztóknak értékesítik.

 

MTI

Kapcsolódó cikkeink