NAK: több mint egymillió emberhez ért el a Európai Friss Kalandok kampány

Dátum: 2019. 11. 07. 11:35

Több mint egymillió családos ember figyelmét hívta fel a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) az egészséges étkezésre, a zöldségek és gyümölcsök fogyasztásának fontosságára az Európai Friss Kalandok elnevezésű kampány második évében – közölte a NAK csütörtökön az MTI-vel.

Süle Katalin, a NAK elnökségi szóvivője, a szervezet Zala megyei elnöke a közleményben kiemelte: a kampányban idén közel 2600 kilogramm gyümölcsöt és több mint 700 kilogramm zöldséget kóstoltattak meg gyerekekkel.
A fogyasztásösztönző kampány a NAK és Interfel francia zöldség-gyümölcs szakmaközi szervezet szervezésében valósul meg – írták.
A NAK a gyümölcs- és zöldségfogyasztást országos roadshown népszerűsítette, a kampány kabalafigurái, Frutti és Veggi 15 település családi rendezvényére, valamint két áruházláncba is ellátogatott – tették hozzá.
Kiemelték, hogy a kampány aktualitása vitathatatlan, hiszen az Egészségügyi Világszervezet (WHO) kutatásai alapján a magyarok fejenként csak napi 262 gramm zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak, amellyel az Európai Unióban (EU) a sereghajtók között van.
A NAK korábbi tájékoztatása szerint az Európai Friss Kalandok elnevezésű hároméves, 2018-2020 közötti edukációs kampány főként a gyermekeket és a gyermekes családokat ösztönzi a friss zöldség- és gyümölcsfogyasztására. Az 5 millió euró költségvetésű program finanszírozását az unió 80 százalékban vállalja, az agrárgazdasági kamara 1,2 millió euró támogatásban részesül. (MTI)