NAK: több mint egymillió emberhez ért el a Európai Friss Kalandok kampány
Több mint egymillió családos ember figyelmét hívta fel a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) az egészséges étkezésre, a zöldségek és gyümölcsök fogyasztásának fontosságára az Európai Friss Kalandok elnevezésű kampány második évében – közölte a NAK csütörtökön az MTI-vel.
Süle Katalin, a NAK elnökségi szóvivője, a szervezet Zala megyei elnöke a közleményben kiemelte: a kampányban idén közel 2600 kilogramm gyümölcsöt és több mint 700 kilogramm zöldséget kóstoltattak meg gyerekekkel.
A fogyasztásösztönző kampány a NAK és Interfel francia zöldség-gyümölcs szakmaközi szervezet szervezésében valósul meg – írták.
A NAK a gyümölcs- és zöldségfogyasztást országos roadshown népszerűsítette, a kampány kabalafigurái, Frutti és Veggi 15 település családi rendezvényére, valamint két áruházláncba is ellátogatott – tették hozzá.
Kiemelték, hogy a kampány aktualitása vitathatatlan, hiszen az Egészségügyi Világszervezet (WHO) kutatásai alapján a magyarok fejenként csak napi 262 gramm zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak, amellyel az Európai Unióban (EU) a sereghajtók között van.
A NAK korábbi tájékoztatása szerint az Európai Friss Kalandok elnevezésű hároméves, 2018-2020 közötti edukációs kampány főként a gyermekeket és a gyermekes családokat ösztönzi a friss zöldség- és gyümölcsfogyasztására. Az 5 millió euró költségvetésű program finanszírozását az unió 80 százalékban vállalja, az agrárgazdasági kamara 1,2 millió euró támogatásban részesül. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyar egyetemi együttműködés segítheti a bogyós gyümölcsök termesztését
A Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE), valamint a Soproni…
Tovább olvasom >V4: súlyos károkat okozna az Ukrajnából származó import
A csehországi Mělníkben tanácskoztak a Visegrádi Csoport (V4) agrárkamarái. A…
Tovább olvasom >Zamatos indulás: Elrajtolt a 2025-ös magyar dinnyeszezon
Bár a hűvös tavasz néhány héttel eltolta a hazai dinnyeszezon…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újabb akvizícióra készül a Lidl és Kaufland tulajdonosa
A Schwarz Csoport gyártóvállalata, a Schwarz Produktion bejelentette, hogy felvásárolja…
Tovább olvasom >Új funkciókkal egészül ki a Glovo alkalmazása
A felhasználóknak nyújtható még személyre szabottabb élmény érdekében teljesen átalakítja…
Tovább olvasom >59,4 millió euróból bővíti az Arla a krémsajtgyártást Dániában
Az Arla Foods 59,4 millió eurós beruházást jelentett be a…
Tovább olvasom >