NAK: több mint egymillió emberhez ért el a Európai Friss Kalandok kampány
Több mint egymillió családos ember figyelmét hívta fel a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) az egészséges étkezésre, a zöldségek és gyümölcsök fogyasztásának fontosságára az Európai Friss Kalandok elnevezésű kampány második évében – közölte a NAK csütörtökön az MTI-vel.
Süle Katalin, a NAK elnökségi szóvivője, a szervezet Zala megyei elnöke a közleményben kiemelte: a kampányban idén közel 2600 kilogramm gyümölcsöt és több mint 700 kilogramm zöldséget kóstoltattak meg gyerekekkel.
A fogyasztásösztönző kampány a NAK és Interfel francia zöldség-gyümölcs szakmaközi szervezet szervezésében valósul meg – írták.
A NAK a gyümölcs- és zöldségfogyasztást országos roadshown népszerűsítette, a kampány kabalafigurái, Frutti és Veggi 15 település családi rendezvényére, valamint két áruházláncba is ellátogatott – tették hozzá.
Kiemelték, hogy a kampány aktualitása vitathatatlan, hiszen az Egészségügyi Világszervezet (WHO) kutatásai alapján a magyarok fejenként csak napi 262 gramm zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak, amellyel az Európai Unióban (EU) a sereghajtók között van.
A NAK korábbi tájékoztatása szerint az Európai Friss Kalandok elnevezésű hároméves, 2018-2020 közötti edukációs kampány főként a gyermekeket és a gyermekes családokat ösztönzi a friss zöldség- és gyümölcsfogyasztására. Az 5 millió euró költségvetésű program finanszírozását az unió 80 százalékban vállalja, az agrárgazdasági kamara 1,2 millió euró támogatásban részesül. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A NAK kiemelt feladatának tekinti a kiskultúrás növénytermesztés támogatását
A hazai kiskultúrás növénytermesztés sikerében kiemelt szerepe van a hatóságokkal…
Tovább olvasom >Kulcsfontosságú a digitalizációban rejlő lehetőségek kiaknázása
Fontos, hogy az agráriumban minél többen kihasználják a digitális technológia…
Tovább olvasom >A legszebb és legfrissebb fenyőfák idén is a termelői vásárokon kaphatók
Az idén is szebbnél szebb fenyőfák közül válogathatnak a vásárlók…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >