NAK: már kapható belföldi termesztésű növényházi zöldség az áruházakban
Már kapható friss, tavaszi, belföldön termesztett növényházi zöldség a magyarországi áruházakban – közölte a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) hétfőn az MTI-vel.
A magyar termelők zöldségkínálata a NAK szerint jobb minőségű, mint a behozatal, és az élelmiszer-egészségügyi biztonságuk is megfelelő. A hajtatott paprika-, paradicsom- és uborkakultúrákban akár 90 százalékban biológiai növényvédelmet alkalmaznak, vagyis a természetes ellenségeikkel védik a károsítókat. Mint írták, a növényházi gazdálkodásnak köszönhetően hosszabb a friss zöldség szezonja, hiszen a szabadföldi termesztést az éghajlati adottságok jobban korlátozzák.
Az 1,7 millió tonnás magyar zöldségtermelésnek csaknem a negyede származik zöldséghajtatásból, amit körülbelül 2600 hektárt jelenthet. A legfontosabb hajtatott zöldségfajta Magyarországon 1500 hektárral a paprika. Hajtatott salátaféléket mintegy 665 hektáron, paradicsomot körülbelül 310 hektáron, uborkát 100 hektáron termelnek. A hajtatási területek 77 százaléka Dél-Magyarországon, 13 százaléka Közép-Magyarországon található – tették hozzá.
A közlemény szerint a növényházak az időjárási szélsőségek miatt egyre fontosabbak lesznek, hiszen szabályozott vízellátást, fény- és hőhatást biztosítanak. Belföldön a kétharmaduk fűtetlen, de a geotermikus energia hasznosításával ez jelentősen növelhető – hangsúlyozták. Az energiaválság közepette Magyarország számára nagy előnyt jelentene a nemzetközi versenyben, ha erre alapozva bővíthetné a növényházi termelést – véli a NAK. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyar sertéshúsból készült ételek kerüljenek az ünnepi asztalra!
Nem csak a halas ételek kerülnek középpontba az ünnepi időszakban,…
Tovább olvasom >Ízletes desszertek mellett számos gyógyszerünk alapanyaga a mák
Nem csak desszertjeink hagyományos alapanyagaként kiváló a mák. A gazdag…
Tovább olvasom >Az AKI részt vesz az Európai Bizottság által támogatott carbon farming projektben
Az Európai Bizottság Éghajlatpolitikai Igazgatósága (DG CLIMA) megbízásából egy nemzetközi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >