Almakampányt indít a NAK
A NAK idén – a gomba- és dinnyekampány mellett – az alma fogyasztását ösztönző kampányt indít. A mintegy másfél hónapos almakampány október közepén indul, hat kiskereskedelmi áruházlánccal és az Agrármarketing Centrummal együttműködésben. A kampány célja, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét a jó minőségű hazai almára, és megismertesse a vásárlókkal a fajtaválasztékot. Az alma beltartalmi értékei kiválóak, ennek ellenére szerte a világon csökken a fogyasztása; míg itthon is korábban évente mintegy 30 kg/fő volt, ma már ennek csak a fele.
Magyarország a kontinens hetedik legnagyobb almatermelője. A magyarországi almásokat az uniós átlagnál valamivel kisebb aszály- és fagykárok érték, ezért a magyar étkezési és ipari alma iránt megnőhet a kereslet külföldön is. //
Kapcsolódó cikkeink
NAK: a közepesnél gyengébb szilvatermés várható
Az átlagosnál gyengébb szilvatermés várható idén Magyarországon, de meghaladja a…
Tovább olvasom >Gyengébb szilvatermés várható
Az átlagosnál gyengébb szilvatermés várható idén Magyarországon, de meghaladja a…
Tovább olvasom >Megalakult az Erdészeti Klímaadaptációs Fórum
Megtartotta alakuló ülését az Erdészeti Klímaadaptációs Fórum, mely célul tűzte…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves összevetésben egyaránt nőttek a termelői árak júniusban
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves szinten…
Tovább olvasom >Jelentős egyszerűsítés: akár 57%-kal csökkenhet az adatpontok száma a vállalati fenntarthatósági jelentésekben
Az EFRAG tervezete alapján nagyfokú egyszerűsítések jönnek az ESRS szabványokban,…
Tovább olvasom >Átlagosan nem emelkedtek az árak az Auchanban tanszervásárában tavalyhoz képest
Kezdetét vette a tanszervásár az Auchanban, ahol idén nem kell…
Tovább olvasom >