NAK: 19 magyar termék végzett az élen a világ legrangosabb sajtversenyén
A világ legrangosabb sajtversenyén, a Portugáliában megrendezett World Cheese Awards-on a magyar kisüzemi és kézműves sajtkészítők termékei 2 arany, 9 ezüst és 8 bronz minősítést kaptak – közölte a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) szerdán az MTI-vel.
A portugáliai Viseuban rendezték meg idén a World Cheese Awards-t, amelyen 47 országból 4786 sajt vett részt, ezeket 40 ország 240 zsűritagja – köztük sajtszakértők, technológusok, sajtbírák, -kereskedők, gasztronómiai újságírók és szakácsok – értékelt.
A 12 döntős sajt közül az év sajtjának a portugál Quinta do Pomar sajtműhely Queijo de Ovelha Amanteigado sajtját választották, ami egy nyerstejből, növényi oltóval készült lágy juhsajt.
A magyar sajtkészítők évről évre jobb eredményeihez a közlemény szerint hozzájárult a NAK képzési programsorozata is, amely a Magyar Tejgazdasági Kutató Intézettel szervezett mosonmagyaróvári technológiai alapképzésektől a kamarai szervezésű franciaországi tanulmányutakig terjed.
A kamara a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanáccsal együtt a Magyar Sajtkészítők Egyesületét is támogatja a magyar sajtkultúra fejlesztése, valamint a fogyasztói szemléletformálás érdekében – tették hozzá.
Az idei World Cheese Awards magyar nevezésű termékei közül a Breier Farm Pilisi sajtja és a Caritas Vidékfejlesztés Gyergyói kézműves sajtja kapott arany minősítést. Ezüst és bronz elismerést az Alpokalja Sajt, a Breier Farm, a Csíz Sajtműhely, az Etyeki Kecskesajt Manufaktúra, a Paraszt sajt, a Pipitér Sajtműhely, a Szarvasi Agrár Zrt., valamint Bodor Enikő és Sárig Attila sajtjai nyertek.
Kapcsolódó cikkeink
A magyar sajtkultúra újabb diadala – Magyar sajtok hódítottak a World Cheese Awardson!
A magyar kézműves sajtok idén is kitűntek a világ egyik…
Tovább olvasom >Alkalmazkodás, fejlesztés és innováció nélkül nem lehet sikeres az élelmiszertermelés
A kedvezőtlen gazdasági környezet és a klímaváltozás okozta kihívások ellenére…
Tovább olvasom >Hatalmas érdeklődés mellett zajlott a jövő agráriumának konferenciája
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) a napokban rendezte meg az…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Temu és a Shein agresszív marketingstratégiája átrendezi a Black Friday piacot
A Temu és a Shein online marketingkampányai jelentős nehézségeket okoznak a versenytárs kiskereskedők és…
Tovább olvasom >A minimálbér-emelés a teljes bérskálát felfelé tolja 2025-ben
Ahogy közeledik az év vége, a dolgozók is egyre türelmetlenebbül…
Tovább olvasom >Az önállóságtól lesznek boldogok a munkavállalók – így tehetjük őket azzá
Változnak a prioritásaink: az MIT kutatása szerint az, hogy ott maradunk-e a…
Tovább olvasom >