NAIK: 12,4 milliárd forint volt a dísznövénytermesztők tavalyi árbevétele
Magyarországon a dísznövénytermesztésre használt összes terület 1518 hektár volt tavaly, az ágazat nettó árbevétele 12,4 milliárd forintot tett ki – derül ki a Nemzeti Agrárkutatási és Innovációs Központ (NAIK) egyik legfrissebb elemzéséből.
Az árbevétel 59,9 százaléka, 7,5 milliárd forint a faiskolai növénytermesztésből eredt, a vágott virág és vágott zöld termékek árbevétele 1,6 milliárd, a cserepes, kiültetésre szánt és hagymás növényeké pedig 3,4 milliárd forintot tett ki. A legmagasabb, 79 millió forint egy hektárra vetített nettó árbevétel 2019-ben a cserepes, kiültetésre szánt növényeknél mutatkozott. Az egy hektárra jutó nettó árbevétel a faiskolai termelésnél 5,5 millió forint, a vágott virágnál 18,3 millió forint volt.
A dísznövénykertészetekben az alkalmazottak létszáma 2510 volt, ebből 56,5 százalék, 1419-en teljes munkaidőben dolgoztak, az alkalmi munkát végzők száma meghaladta a 850-et.
Magyarország nettó dísznövény-importőrnek számít, az import értéke másfélszerese a kivitelének. A friss vágott virág kivitele 526 millió forint volt tavaly míg az import elérte a 4,6 milliárd forintot A faiskolai fa-, bokor- és cserjefélék kivitele 2019-ben pedig 2,776 milliárd forint, a behozatal 2,579 milliárd forintot ért el. A magyar dísznövényexport 70 százaléka Romániába, 10 százaléka Németországba ment, az import 73 százaléka Hollandiából, 12 százaléka Németországból és 6 százaléka Olaszországból érkezett 2019-ben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szerelőcsarnokot épített a tolnai Agro-Tipp Kft.
Csaknem ezer négyzetméteres szerelőcsarnokot épített a mezőgazdasági gépek kereskedelmével foglalkozó tolnai…
Tovább olvasom >Műtrágya-értékesítés nettó árbevétele 30 százalékkal alacsonyabb 2022 azonos időszakához képest
A műtrágya-forgalmazók 561 ezer tonna műtrágyát értékesítettek közvetlenül mezőgazdasági termelők…
Tovább olvasom >A Henkel növeli a 2023-as bevételi és nyereség-előrejelzéseit
A Csoport árbevétele 2022 első felében szervesen 4,9 százalékkal, mintegy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >