Nagyot változik a cafeteria-rendszer
Az adótörvények friss változásával előtérbe kerül az ajándékozás. A 2024-es cafeteria-juttatások tervezéséhez módosítják a jövő évi adótörvényeket, és néhány szabály már december 1-jétől hatályba léphet a személyi jövedelemadóról szóló törvényben, amennyiben az Országgyűlés elfogadja az ilyen irányú javaslatokat – derül ki a hrportal.hu beszámolójából.

Máshová kerül a hangsúly
Fata László, a juttatási szakértő hangsúlyozta, hogy az egyik jelentős változás a munkáltatókat érinti: a kedvező adózási feltételekkel rendelkező elemek adóját negyedévente kell majd bevallani és kifizetni.
A munkavállalók számára fontos változás, hogy míg jelenleg évente csak egyszer adhat a munkáltató csekély értékű ajándékot, amely nem haladja meg a minimálbér 10 százalékát, 2024-től évente háromszor nyújthatnak hasonló juttatást a munkavállalóknak (és akár a közeli hozzátartozóiknak is). Ennek következtében a munkáltatóknak lehetőségük nyílik kedvező adózási feltételekkel kibocsátani olyan ajándékokat, mint a nőnapi, karácsonyi vagy iskolakezdési ajándékok.
Október elején egy kormányrendelet hozott új szabályokat, amelyek szerint november 16-tól adómentesen adhatnak borászati termékeket reprezentációs és nem reprezentációs célú vendéglátás keretében, valamint üzleti ajándékként és csekély értékű ajándékként. Ezek a szabályok december 1-jétől a személyi jövedelemadóról szóló törvény mellékletében adómentes juttatásként lennének érvényben.
Kapcsolódó cikkeink
Már online orvosok is vigyáznak a tescósokra
Júniusban tovább bővítette dolgozói juttatási csomagját a Tesco. A nyár…
Tovább olvasom >Stabilan tartja magát a SZÉP-kártya – még ha nem is a Balatonnál
Bár kissé csökkent a népszerűsége, a SZÉP-kártya továbbra is a…
Tovább olvasom >Új magyar applikáció támogatja a munkavállalók mentális jóllétét
A munkahelyi mentális egészség kérdése egyre nagyobb kihívást jelent a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >„Most a fermentált alapanyagok a kedvenceim”
Sorozatunkban ezúttal Kolozs Attila, a Heinemann munkatársa, a Suntory márkanagykövete beszélt munkájáról,…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >