Nagyot ugrott a kiskereskedelmi forgalom Németországban
Jelentősen, 2001 novembere óta a legerősebb mértékben nőtt a kiskereskedelmi forgalom Németországban júniusban az előző hónaphoz képest.
A német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) szerdán közzétett előzetes adatai szerint naptári és szezonális kiigazítással számolva a kiskereskedelmi forgalom reálértéken 3,5 százalékkal, nominális értéken pedig 3,6 százalékkal nőtt júniusban az előző hónaphoz képest.
Elemzők 0,5 százalékos havi reálnövekedésre számítottak a májusi 1,7 százalékos csökkenés után.
Ugyanakkor tavaly júniushoz képest, az árhatások kiszűrésével, 1,6 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom. Elemzők 2,7 százalékos emelkedésre számítottak a májusban mért 3,8 százalékos növekedés után.
Nominálisan – árhatások kiszűrése nélkül – 0,9 százalékkal esett vissza a kiskereskedelmi forgalom az egy évvel korábbihoz képest. Azonban tavaly júniusban 26, míg idén júniusban csak 24 napon voltak nyitva az üzletek.
Az euróövezet legnagyobb gazdaságában az idei első félévben reálértéken 2,2 százalékkal, nominális értéken pedig 2,9 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához képest.
A német kereskedelmi szövetség (HDE) arra számít, hogy az idei egész évben 2 százalékkal, 537 milliárd euróra emelkedik a kiskereskedelmi forgalom értéke. Alapvetően az internetes kiskereskedelem bővülése hajtja a növekedést.
A német gazdaság teljesítményét a belső kereslet és fogyasztás határozza meg, mivel korábbi hagyományos motorját, az exportot erős ellenszelek hátráltatják. A kereskedelmi konfliktusok, a Brexit és a világgazdaság gyengesége egyaránt visszafogja a német termékek iránti külső keresletet. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Áprilisban csökkent, de továbbra is erősen bizakodó a ZEW euróövezeti és német konjunktúraindexe
Áprilisra vonatkozóan a várt növekedés helyett csökkent a ZEW gazdaságkutató…
Tovább olvasom >Elemzők: folytatódhat az infláció gyorsulása
Megfelelt a várakozásoknak az infláció márciusi emelkedése, és a világpiaci…
Tovább olvasom >KSH: februárban 5,9 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom
Februárban a nyers adat szerint 5,6 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 5,9…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rendetlenség és áruhiány az amerikai üzletekben
A kereskedők inkább az online megrendelések teljesítésére fókuszáltak az utóbbi…
Tovább olvasom >Az Amazon is sajátmárkákat fejleszt
Az online kereskedőóriás fizikai üzleteihez kapcsolódva több sajátmárkás termékcsaládot fejlesztett…
Tovább olvasom >Sokat tesznek a kereskedők a fenntarthatóságért
A PLMALive.Eu április havi hírműsorában kiemelt téma a fenntarthatóság. A…
Tovább olvasom >