Nagyot ugrott a kiskereskedelmi forgalom Németországban
Jelentősen, 2001 novembere óta a legerősebb mértékben nőtt a kiskereskedelmi forgalom Németországban júniusban az előző hónaphoz képest.
A német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) szerdán közzétett előzetes adatai szerint naptári és szezonális kiigazítással számolva a kiskereskedelmi forgalom reálértéken 3,5 százalékkal, nominális értéken pedig 3,6 százalékkal nőtt júniusban az előző hónaphoz képest.
Elemzők 0,5 százalékos havi reálnövekedésre számítottak a májusi 1,7 százalékos csökkenés után.
Ugyanakkor tavaly júniushoz képest, az árhatások kiszűrésével, 1,6 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom. Elemzők 2,7 százalékos emelkedésre számítottak a májusban mért 3,8 százalékos növekedés után.
Nominálisan – árhatások kiszűrése nélkül – 0,9 százalékkal esett vissza a kiskereskedelmi forgalom az egy évvel korábbihoz képest. Azonban tavaly júniusban 26, míg idén júniusban csak 24 napon voltak nyitva az üzletek.
Az euróövezet legnagyobb gazdaságában az idei első félévben reálértéken 2,2 százalékkal, nominális értéken pedig 2,9 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához képest.
A német kereskedelmi szövetség (HDE) arra számít, hogy az idei egész évben 2 százalékkal, 537 milliárd euróra emelkedik a kiskereskedelmi forgalom értéke. Alapvetően az internetes kiskereskedelem bővülése hajtja a növekedést.
A német gazdaság teljesítményét a belső kereslet és fogyasztás határozza meg, mivel korábbi hagyományos motorját, az exportot erős ellenszelek hátráltatják. A kereskedelmi konfliktusok, a Brexit és a világgazdaság gyengesége egyaránt visszafogja a német termékek iránti külső keresletet. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Ismert YouTube sztár adományozta egy berlini Edeka üzlet teljes készletét rászorulóknak
MrBeast, a világ egyik legismertebb YouTube-sztárja, egy berlini Edeka üzlet…
Tovább olvasom >Regionális beszerzéssel különbözteti meg magát versenytársaitól a német Netto Marken-Discount
Anyavállalata és egyben a német piacvezető Edeka Group beszerzési szakértelmére…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >Jótékonysággal tette teljessé az év végét a Rossmann
A Rossmann Magyarország idén is számos rászoruló közösség és intézmény…
Tovább olvasom >