Nagyot ugrott a kiskereskedelmi forgalom Németországban
Jelentősen, 2001 novembere óta a legerősebb mértékben nőtt a kiskereskedelmi forgalom Németországban júniusban az előző hónaphoz képest.
A német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) szerdán közzétett előzetes adatai szerint naptári és szezonális kiigazítással számolva a kiskereskedelmi forgalom reálértéken 3,5 százalékkal, nominális értéken pedig 3,6 százalékkal nőtt júniusban az előző hónaphoz képest.
Elemzők 0,5 százalékos havi reálnövekedésre számítottak a májusi 1,7 százalékos csökkenés után.
Ugyanakkor tavaly júniushoz képest, az árhatások kiszűrésével, 1,6 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom. Elemzők 2,7 százalékos emelkedésre számítottak a májusban mért 3,8 százalékos növekedés után.
Nominálisan – árhatások kiszűrése nélkül – 0,9 százalékkal esett vissza a kiskereskedelmi forgalom az egy évvel korábbihoz képest. Azonban tavaly júniusban 26, míg idén júniusban csak 24 napon voltak nyitva az üzletek.
Az euróövezet legnagyobb gazdaságában az idei első félévben reálértéken 2,2 százalékkal, nominális értéken pedig 2,9 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához képest.
A német kereskedelmi szövetség (HDE) arra számít, hogy az idei egész évben 2 százalékkal, 537 milliárd euróra emelkedik a kiskereskedelmi forgalom értéke. Alapvetően az internetes kiskereskedelem bővülése hajtja a növekedést.
A német gazdaság teljesítményét a belső kereslet és fogyasztás határozza meg, mivel korábbi hagyományos motorját, az exportot erős ellenszelek hátráltatják. A kereskedelmi konfliktusok, a Brexit és a világgazdaság gyengesége egyaránt visszafogja a német termékek iránti külső keresletet. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >Európa legnagyobb autonóm szupermarketét nyitotta meg a Rewe
Hamburgban nyitotta meg a Rewe Európa legnagyobb autonóm szupermarketét, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette az Estée Lauder a DECIEM-et
Lezárult a The Ordinary márkájáról ismert kanadai multibrand cég, a…
Tovább olvasom >A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >Pékáru-stratégiájával nyerhet a Lidl az Egyesült Királyságban
Kritika érte a brit szupermarketeket pékáru részlegeik állítólagosan félrevezető marketingje…
Tovább olvasom >