Nagyot nőtt a fogyasztási cikkek márkaértéke
Európa legértékesebb cégmárkája a világ legnagyobb mobilcége, a finn Nokia, második a francia luxuscikkgyártó LVMH Csoport, míg a dobogó harmadik helyén a belga sörgyártó Inbev Csoport áll.
A European Brand Institute (Európai Védjegy Intézet) Bécsben közzétette a eurobrand2009 címet viselő európai márkaértékelési tanulmányt, mely szerint.Európa legértékesebb cégmárkái az alábbiak:
1. Nokia (35,22 milliárd euró)
2. LVMH (32,36 milliárd euró)
3. INBEV (26,92 milliárd euró)
4. Vodafone (23,79 milliárd euró)
5. Unilever (22,83 milliárd euró)
6. Telefonica (22,13 milliárd euró)
7. Mercedes (19,39 milliárd euró)
8. Deutsche Telekom (19,01 milliárd euró)
9. BMW (18,76 milliárd euró)
10. SAB Miller (18,35 milliárd euró)
Gerhard Hrebicek, a European Brand Institute igazgatója szerint a válság fokozottan sújtja az európai pénzügyi szolgáltatókat és az autómárkákat, ezzel szemben nőtt a fogyasztási cikkek márkaértéke. Ez évben a pálmát a belga Inbev Csoport vitte el, amely a sikeres amerikai Budweiser márka megvásárlása révén 56%-kal növelte márkaértékét. Figyelemre méltó márkaérték-emelkedést érték el más fogyasztási cikkeket forgalmazó konglomerátumok is, mint például a SAB Miller (+24,5%), a Carlsberg (+21,5%), a Nestlé (+15%) és a Heineken (+14,4%) . – közli a piacesprofit.hu. Magyarországon az OTP a legértékesebb márka.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Minden korty egy új fejezet – teljesen megújul és szintet is lép a BB bor- és pezsgőcsalád
A borkészítés minden fázisát elemezve és átgondolva, a legújabb trendeknek…
Tovább olvasom >NGM: már több mint félszáz cég fejlesztési terveiről született döntés a Demján Sándor Tőkeprogramban
Brüsszel nyomásgyakorlása ellenére a kormány mindent megtesz a hazai kkv-k…
Tovább olvasom >A világ 50 leginnovatívabb városa közé került Budapest
A Bloomberg Philanthropies 2025-ös Mayors Challenge versenyén Budapest bekerült a…
Tovább olvasom >