Nagyot nőtt a fogyasztási cikkek márkaértéke
Európa legértékesebb cégmárkája a világ legnagyobb mobilcége, a finn Nokia, második a francia luxuscikkgyártó LVMH Csoport, míg a dobogó harmadik helyén a belga sörgyártó Inbev Csoport áll.
A European Brand Institute (Európai Védjegy Intézet) Bécsben közzétette a eurobrand2009 címet viselő európai márkaértékelési tanulmányt, mely szerint.Európa legértékesebb cégmárkái az alábbiak:
1. Nokia (35,22 milliárd euró)
2. LVMH (32,36 milliárd euró)
3. INBEV (26,92 milliárd euró)
4. Vodafone (23,79 milliárd euró)
5. Unilever (22,83 milliárd euró)
6. Telefonica (22,13 milliárd euró)
7. Mercedes (19,39 milliárd euró)
8. Deutsche Telekom (19,01 milliárd euró)
9. BMW (18,76 milliárd euró)
10. SAB Miller (18,35 milliárd euró)
Gerhard Hrebicek, a European Brand Institute igazgatója szerint a válság fokozottan sújtja az európai pénzügyi szolgáltatókat és az autómárkákat, ezzel szemben nőtt a fogyasztási cikkek márkaértéke. Ez évben a pálmát a belga Inbev Csoport vitte el, amely a sikeres amerikai Budweiser márka megvásárlása révén 56%-kal növelte márkaértékét. Figyelemre méltó márkaérték-emelkedést érték el más fogyasztási cikkeket forgalmazó konglomerátumok is, mint például a SAB Miller (+24,5%), a Carlsberg (+21,5%), a Nestlé (+15%) és a Heineken (+14,4%) . – közli a piacesprofit.hu. Magyarországon az OTP a legértékesebb márka.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >