Nagyon drága a hús Svájcban
Svájc gazdag – ám az élelmiszerek csaknem 70 százalékkal kerülnek többe, mint az EU-s átlag – olvasható a privatbankar.hu-n.
Nem is beszélve a húsról: annak átlagára az uniós átlag 2,3-szorosa. Ezzel magasan felülmúlja a szomszédos Ausztriát, ahol az EU-ban a legdrágábbak a húsok és a hústermékek, csaknem másfélszer annyiba kerülnek, mint az uniós átlag.
Így talán nem meglepő, hogy az ország lakói azokból kevesebbet is fogyasztanak: átlagosan fejenként évi 52 kilót. Az uniós átlag 65 kg, míg a szegénynek ugyancsak nem nevezhető Ausztriában kereken egy mázsa az egy főre eső évi húsfogyasztás, írja a Swissinfo.
Talán a magas húsárak miatt is egyre több a vegetariánus étterem. Nem kevés svájci polgár egyébként ki tudja kerülni a magas árakat – legalábbis, ha a határhoz közel lakik. Így átmehet bevásárolni a közeli francia, német, osztrák, vagy olasz településre – mindenhol olcsóbban tudja megoldani a nagy-bevásárlást, vagy akár a kisebbet is. Aki nem akar utazni, de takarékoskodni, az alpesi országban is megtalálhatja az Aldi és a Lidl, valamint a hazai Denner diszkont-üzleteit. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerek és alkoholmentes italok árnövekedése tovább gyorsult Ausztriában
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedési üteme az előzetes becsléssel…
Tovább olvasom >79 millió dollárból fejleszti svájci Toblerone-gyárát a Mondelēz
Mondelēz International 79 millió dollárt (mintegy 65 millió svájci frankot)…
Tovább olvasom >Fenntartható saját márkával ment élelmiszert a Coop Svájcban
A Coop Switzerland új, fenntartható saját márkája, a Nice-to-Save-Food az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >