Nagyobb a kereslet törlőkendő és babaolaj iránt
A Nielsen által mért babaápoló termékek közül a babatörlő kendő éves piaca meghaladja a 4 milliárd forintot. Kiskereskedelmi eladása értékben 5 százalékkal nőtt tavaly, az előző évhez viszonyítva, mennyiségben pedig 9-cel.
Viszont az évi 300 millió körüli forgalmat elérő babahintőpornál csökkent az eladás, éves összehasonlításban; értékben 5, mennyiségben 9 százalék a mutató.A babaolaj trendje megint csak pozitív: piaca évi 200 millió forint felett mozog. Értéket tekintve plusz 4, mennyiség szempontjából plusz 6 százalékot regisztráltunk legutóbb, 2011. január–decemberben.
A gyártói márkák az átlagosnál erősebbek a szóban forgó kategóriák közül kettőben: értéket tekintve babahintőpornál a tavalyelőtti január–decemberben mért 94 százalék után múlt évben 92 százalék jutott rájuk, babaolajnál pedig 90 százalék már két éve.
Ugyanazt a két időszakot tekintve, babatörlő kendőnél a kereskedelmi márkák értékben mért piacrésze 50 százalék maradt.
Erősen koncentrált egyes babaápoló termékek bolti forgalma, amiből nagy rész jut drogériára és hipermarketre. Együtt elvitték babaolajnál a legutóbbi tizenkét hónap értékben mért forgalmának 77, babatörlő kendőnél pedig 75 százalékát.
Babahintőpornál csak 50 százalék a két csatorna együttes mutatója. Jelentős a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres szegmens 23, valamint a patika 13 százalékos részaránya.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A SZÉP-kártya negyedéves eredményei igazolják a vállalkozók javaslatát
A Nemzetgazdasági Minisztérium április 22-én kiadott közleménye szerint 2024 első negyedévét tekintve…
Tovább olvasom >Haltermelés Magyarországon: a szakma növekvő munkaerőhiánnyal küzd
Az alacsony takarmányárak és a jó vízszintek ellenére a magyar…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia a borászatban: az új technológia megváltoztatja a borkészítés módját
A mesterséges intelligencia forradalmasítja az amerikai borászatot, lehetővé téve a…
Tovább olvasom >