Nagyjából 16,5 milliárd forintra nőtt az online napi ajánlatok piaca
Mintegy 16,5 milliárd forintra nőtt a kuponokat, kedvezményeket kínáló online napi ajánlatok összesített forgalma tavaly Magyarországon – derül ki az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. jelentéséből, amelyet hétfőn juttatott el az MTI-nek.
Az online napi ajánlatok (daily deals) piaca az általános kínálatú bónuszos, kuponos oldalakat, a kedvezményes szállásértékesítésre szakosodott szereplőket és az online vásárlói klubokat tömöríti, melynek jellemzői: a jelentős árkedvezmények, a folyamatosan változó kínálat, valamint rövid ideig elérhető és impulzív vásárlásra ösztönző ajánlatok.
A kutatás rámutatott, hogy a bónusz piac 2014-ben elért 5 millió forintos közvetített forgalma több mint 28 ezer ajánlatból és valamivel több, mint 1 millió eladott kuponból áll, amely szinte azonos a korábbi évivel.
A 2013-as évhez hasonlóan tavaly szinte egyenlő arányban értékesítettek termékeket és szolgáltatásokat a piacon, azonban az utóbbi csoport a magasabb átlagos ár miatt a teljes közvetett forgalom 77 százalékát, a meghirdetett ajánlatok 64 százalékát és az eladott bónuszok 54 százalékát adta – írták.
A forgalom túlnyomó részét, a Bónusz Brigád által elért 3,4 millió forint tette ki, ami által a cég 37 százalékos növekedést könyvelt el 2013-hoz képest.
Ezzel szemben, az immáron Zumzi néven futó kuponoldal (korábban Kupon Világ) csaknem 50 százalékot veszített az előző éves közvetített forgalomhoz képest, mitöbb az összes többi, az eNET által rendszeresen mért szereplő esetében is csökkenés történt – olvasható a jelentésben.
A közlemény szerint meghirdetett ajánlatok átlagos ára 13 700 forint volt, amely 1 900 forinttal több, mint 2013-ban volt, ami főleg annak köszönhető, hogy megnőtt a nagyobb értékű utazási ajánlatok aránya.
A felmérés adatai alapján tavaly a csak szállásértékesítésre szakosodott bónusz oldalak közel bruttó 3,5 milliárd forintnyi forgalmat bonyolítottak le, ez azonban csupán egy része az online értékesített szálláskupon piacnak, hiszen a szakosodott szereplőkön kívül mások is kínálnak kedvezményes utazási ajánlatokat.
A vásárlói klubok – ahol a tagok közismert márkákat vásárolhatnak jelentős kedvezményekkel – is egyre népszerűbbek, 2014-ben összességében mintegy bruttó 3,8 milliárd forintnyi forgalmat bonyolítottak le.
A tanácsadó cég úgy véli, az e-kiskereskedelmi trendek alapján a ruházati és a lakberendezési termékek online értékesítése a jövőben is kifizetődőnek tűnik, így ezeknek a vásárlói kluboknak a további növekedésére lehet számítani.
A jelentés szerint a napi ajánlatok piacának legtöbb szereplője viszonylag egyértelműen besorolható a három szegmens valamelyikébe, akadnak azonban olyan oldalak is – mint például a Csak1Nap és a Vatera Sztárajánlatok (korábban Lealkudtuk.hu) – amelyek üzleti modellje révén kakukktojásnak számít, ugyanakkor ezek a szereplők csaknem bruttó 4 milliárd forintnyi forgalmat bonyolítottak le 2014-ben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >Vállalkozásra szabott csarnokok segítik a KKV-k fejlődését és növekedését
A RaktárAD belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező logisztikai fejlesztő új fejezetet…
Tovább olvasom >