Nagyítós bevásárlókocsi és önkiszolgáló pénztár
Több izgalmas technikai újítással is találkozhattunk az elmúlt években a hazai bevásárlóközpontokban. A legfrissebb a nagyítós bevásárlókocsi, de vannak nálunk önkiszolgáló pénztárak, digitális polccímkék is – írja a penzcentrum.hu.
Érdekes újítást mutat be magyarországi üzleteiben a dm drogerie markt. A drogérialánc februárra olvasónagyítóval szereli fel a bevásárlókocsikat. Az átállás 251 üzletet érint, ahol minden kocsira rákerül a termékek címkéinek olvasását megkönnyítő lencse.
A hivatalos indoklás szerint az összetevők és a csomagoláson található egyéb információk betűi gyakran olyan kicsik, hogy még szabad szemmel is nehezen olvashatóak. Az üzletlánc a Pénzcentrum.hu-t úgy tájékoztatta, február elejére minden bevásárlókocsival rendelkező üzletükben megtalálható lesz az újdonság, ezzel megkönnyítve a termékről való információszerzést.
Tanulmányok szerint a vásárlók egyre tudatosabban vásárolnak, egyre jobban odafigyelnek az összetevőkre, szeretnék tudni, hogy pontosan mit rejt a csomagolás. Különösen az ételallergiások és a laktóz-érzékenyek számára fontosak az „apróbetűk”. A dm lépését külföldön is előszeretettel alkalmazzák, elsősorban az idősebb vásárlókat segíti az eszköz.
A hazai áruházláncoknál az elmúlt években több érdekes fejlesztést is láthattunk. Az egyik leglátványosabb a Tesco robotkassza-programja: már több áruházukban is találkozhatunk olyan pénztárakkal, ahol a vásárlók maguk intézhetik a fizetést. Az önkiszolgáló pénztárak teljesen automatizáltan működnek. A vásárlók maguk olvassák be a kiválasztott termékek vonalkódját, majd a végösszeget készpénzben vagy kártyával egyenlíthetik ki. Az automata pénztár természetesen visszaad és nyugtát is nyomtat a vásárlásról.
Az Auchannál az idei évtől csak zöld pénztárak üzemelnek: ezeknél a vásárlók kényelmesen le tudják támasztani az otthonról hozott vagy az áruházakban vásárolt bevásárlószatyrokat a pakoláshoz. Ezzel együtt az ingyenes szatyrok is eltűntek az áruházakból. A francia tulajdonú lánc kevésbé látványos – ám annál hasznosabb- fejlesztései közé tartozik, hogy augusztus óta központi telefonos ügyfélszolgálatot is üzemeltetnek.
A barkácsáruházak piacán is láthatunk jövőbemutató fejlesztéseket. A Praktiker már 2009-ben modern IT-eszközöket integrált üzleteibe. Az áruházban elektronikus árcímke mutatja valamennyi termék árát a papíralapú polccímke helyett, így egyetlen gombnyomással lehet árat változtatni. A vásárlási információkat a vevők plazma televíziókon keresztül kapják. Az áruházban internethez kapcsolódó info-terminálokkal tájékozódhatnak, és korszerű lakberendezési tervezőprogramok segítségével valósíthatják meg elképzeléseiket.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megszólalt az OKSZ az árrésstop meghosszabbításával kapcsolatban
Orbán Viktor bejelentette az árrésstop meghosszabbítását. Az Országos Kereskedelmi Szövetség…
Tovább olvasom >KSH: az egy évvel korábbihoz képest 8,0 százalékkal visszaesett a beruházások teljesítménye
A beruházások volumene 2025 II. negyedévében a nyers adatok szerint…
Tovább olvasom >Megújult a K&H gyermekbarát irodája
A nyári szünet a gyerekeknek maga a paradicsom, míg a…
Tovább olvasom >