Nagyítós bevásárlókocsi és önkiszolgáló pénztár
Több izgalmas technikai újítással is találkozhattunk az elmúlt években a hazai bevásárlóközpontokban. A legfrissebb a nagyítós bevásárlókocsi, de vannak nálunk önkiszolgáló pénztárak, digitális polccímkék is – írja a penzcentrum.hu.
Érdekes újítást mutat be magyarországi üzleteiben a dm drogerie markt. A drogérialánc februárra olvasónagyítóval szereli fel a bevásárlókocsikat. Az átállás 251 üzletet érint, ahol minden kocsira rákerül a termékek címkéinek olvasását megkönnyítő lencse.
A hivatalos indoklás szerint az összetevők és a csomagoláson található egyéb információk betűi gyakran olyan kicsik, hogy még szabad szemmel is nehezen olvashatóak. Az üzletlánc a Pénzcentrum.hu-t úgy tájékoztatta, február elejére minden bevásárlókocsival rendelkező üzletükben megtalálható lesz az újdonság, ezzel megkönnyítve a termékről való információszerzést.
Tanulmányok szerint a vásárlók egyre tudatosabban vásárolnak, egyre jobban odafigyelnek az összetevőkre, szeretnék tudni, hogy pontosan mit rejt a csomagolás. Különösen az ételallergiások és a laktóz-érzékenyek számára fontosak az „apróbetűk”. A dm lépését külföldön is előszeretettel alkalmazzák, elsősorban az idősebb vásárlókat segíti az eszköz.
A hazai áruházláncoknál az elmúlt években több érdekes fejlesztést is láthattunk. Az egyik leglátványosabb a Tesco robotkassza-programja: már több áruházukban is találkozhatunk olyan pénztárakkal, ahol a vásárlók maguk intézhetik a fizetést. Az önkiszolgáló pénztárak teljesen automatizáltan működnek. A vásárlók maguk olvassák be a kiválasztott termékek vonalkódját, majd a végösszeget készpénzben vagy kártyával egyenlíthetik ki. Az automata pénztár természetesen visszaad és nyugtát is nyomtat a vásárlásról.
Az Auchannál az idei évtől csak zöld pénztárak üzemelnek: ezeknél a vásárlók kényelmesen le tudják támasztani az otthonról hozott vagy az áruházakban vásárolt bevásárlószatyrokat a pakoláshoz. Ezzel együtt az ingyenes szatyrok is eltűntek az áruházakból. A francia tulajdonú lánc kevésbé látványos – ám annál hasznosabb- fejlesztései közé tartozik, hogy augusztus óta központi telefonos ügyfélszolgálatot is üzemeltetnek.
A barkácsáruházak piacán is láthatunk jövőbemutató fejlesztéseket. A Praktiker már 2009-ben modern IT-eszközöket integrált üzleteibe. Az áruházban elektronikus árcímke mutatja valamennyi termék árát a papíralapú polccímke helyett, így egyetlen gombnyomással lehet árat változtatni. A vásárlási információkat a vevők plazma televíziókon keresztül kapják. Az áruházban internethez kapcsolódó info-terminálokkal tájékozódhatnak, és korszerű lakberendezési tervezőprogramok segítségével valósíthatják meg elképzeléseiket.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >