Nagy változás jön a Tescónál
Megszünteti a Tesco a zöldség-gyümölcs-osztályon eddig ingyenesen elérhető, eldobható műanyag zacskók használatát. Az üzletekben ezentúl többször is használható, biológiailag lebomló zacskó vagy ún. újrazsák lesz kapható a korábbi könnyű hordtasakok kiváltására. A vásárlók ezenkívül – ahogy eddig is – magukkal hozhatják saját szatyraikat, valamint a legtöbb áruház bejáratánál rendszeresen találnak a termékek másodlagos csomagolásából származó, ingyenesen elvihető kartondobozokat, melyekbe szintén pakolhatnak. A környezetbarát lépéssel a Tesco évente 500 tonnával csökkenti a műanyaghulladék mennyiségét.
„Célunk, hogy ösztönözzük a környezettudatos vásárlási szokásokat, és ennek részeként arra törekszünk, hogy minimalizáljuk a működésünkben, valamint a háztartásokban keletkező műanyaghulladék mértékét. Az eldobható műanyag zacskók március 21-i kivezetésével egyidejűleg zöldebb csomagolóanyagokra váltunk, amivel éves szinten 500 tonna műanyagot tudunk megspórolni. Az újonnan bevezetett, biológiailag lebomló zacskó komposztálható, míg az újrazsák minden alkalommal újrahasználható a vásárlás során. Sokszor azonban – például egy fürt banán vagy egy cukkini esetében – ezekre sincs szükség, ezért arra biztatjuk a hozzánk betérőket, hogy lehetőség szerint vásároljanak csomagolásmentesen. Bízunk abban, hogy a vásárlók a fenntarthatóságot szem előtt tartva megértik és pozitívan fogadják a változtatást, hogy együtt még többet tehessünk bolygónk védelmében”– mondta Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs vezetője.
Zsák, zsák, bio zsák
A biológiailag lebomló zacskó űrtartalma kb. 4,5 liter, maximális terhelhetősége pedig 2 kilogramm. Egyik legnagyobb előnye, hogy megújuló összetevőként keményítőt tartalmaz, így komposztálható, és egy éven belül magától is lebomlik. Ha a komposztálás nem megvalósítható, akkor a korábban megszokottaktól eltérően nem a szelektív, hanem a kommunális gyűjtőbe kell a zacskót elhelyezni. Ugyanakkor a termék a lejárati idején belül többször használható, így vásárláskor nem szükséges minden alkalommal újra megvenni.
Ennél még inkább környezetkímélő alternatíva a 100 százalék poliészterből készült, egy literes, 4 kilogramm teherbírású újrazsák, amely rendeltetésszerű használat mellett korlátlan számú alkalommal használható újra. A Tesco március 20. és április 16. között Clubcarddal mindössze 99 forintért árusítja az újrazsákot, hogy ezzel is ösztönözze az ez irányba történő elmozdulást. Az áruházlánc emellett a legtöbb üzlet bejáratához rendszeresen kitesz ingyenesen elvihető kartondobozokat a kasszasoron kívül, hogy a vásárlók fizetés után azokba is tudjanak pakolni, új életet adva ezzel a másodlagos csomagolásokból származó papírhulladéknak.
A Tesco a csomagolásmentes termékek legnagyobb értékesítői közé tartozik Magyarországon
Ilyenek például a pékáruk, illetve sokféle zöldség és gyümölcs. Hogy a lehető legtöbb terméket tudja csomagolás nélkül árulni, az áruházlánc minden lehetséges esetben eltávolítja a műanyag csomagolást, és ügyel arra, hogy a fennmaradó csomagolás újrahasznosítható legyen. 2025-re a vállalat minden sajátmárkás termékének csomagolása 100 százalékban újrahasznosítható lesz. Három teljes termékkategóriában már megvalósult ez: mintegy 200 háztartási, 90 rizs- és tésztatermék, valamint az előre csomagolt zöldségek és gyümölcsök így kerülnek a polcokra. A vállalat emellett figyel arra, hogy saját működését is minél inkább fenntarthatóvá tegye. A 2020/21-es pénzügyi évükben közel 1200 tonna műanyagot és több mint 15 000 tonna kartont hasznosítottak újra működésükből.
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >