Nagy üzlet: a BiotechUSA felvásárolja a Scitec-et
Újra 100 százalékosan magyar kézbe kerül a Scitec Nutrition táplálékkiegészítő-gyártó, a BiotechUSA vásárolja fel az utóbbi években nehéz pénzügyi helyzetbe került versenytársat – írja a forbes.hu.
Fotó:Forbes.hu.
A képen Lévai Balázs, Lévai Bálint és a családi cég alapítója, édesapjuk, Lévai Ferenc.
A dél-afrikai tőzsdén (JSE) jegyzett Ascendis Health bejelentette, hogy megállapodott a magyar BiotechUSA tulajdonosaival a portfóliójába tartozó Scitec Nutrition eladásáról.
Az Ascendis Health egészségügyi óriás 2016-ban a lengyel Enterprise Investors befektetőcégtől vásárolta meg a magyar alapítású Scitec étrendkiegészítőgyártó céget, az ügylet értéke akkor 170 millió euró volt.
A mostani bejelentés szerint a BiotechUSA 5 millió euróért veszi át a céget, azaz a dél-afrikaiak nagyot buktak az üzleten, a Scitec pedig nincs valami jó bőrben.
Azzal, hogy ismét 100 százalékban magyar kézbe került a Scitec, gyakorlatilag megmenekült a cég. Közleményében az Ascendis Health meg is jegyzi, a cég pénzügyi eredményei az elmúlt években folyamatosan romlottak: a felpörgő verseny a profitszámokat húzta le, ráadásul kulcspartnereket vesztve piaci részesedésük is csökkent. A tranzakció valamennyi Scitec-leánycéget érinti, a dél-afrikaiak a rosszul teljesítő portfólióelemet gyakorlatilag teljesen leírják ezzel.
A közlemény Európa vezető étrendkiegészítőgyártó- és kereskedőcégeként határozza meg a Scitec cégcsoportot, a pénzügyi kimutatások azonban már nem festenek ilyen pozitív képet a cég jelenlegi helyzetéről. A 2019. második félévi 30,97 millió eurós bevételre 5,39 millió eurós veszteség jutott. 2015-ben, a felvásárlást megelőzően a Scitec még 10,6 millió eurós adózás utáni eredményt jelentett.
A Lévai család érdekeltségébe tartozó BiotechUSA egyelőre nem kívánta kommentálni a bejelentést a Forbes megkeresésére. (forbes.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Partnerségre lép az FC DAC 1904 Dunaszerdahely és a BioTechUSA
Újabb profi sportklubbal bővült a BioTechUSA sporttámogatási portfóliója: a Felvidék…
Tovább olvasom >A sport mint stratégiai márkaélmény
Ma már a sport messze nem pusztán szponzorációs felület: komplex,…
Tovább olvasom >Pedrivel és új termékkel lép szintet a BioTechUSA és az FC Barcelona partnersége
2024 szeptembere óta a BioTechUSA-cégcsoport az FC Barcelona globális táplálékkiegészítő partnere,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Telt ház lesz 10 km-en a 30. ALDI Női Futógálán
Kiemelkedő érdeklődés előzi meg Magyarország egyetlen női futóversenyét, a 30.…
Tovább olvasom >Ismét lép a Lidl: több mint 150 háztartási és szépségápolási termék árát csökkenti
A Lidl Magyarország csökkenti és tartósan lent tartja az árakat.…
Tovább olvasom >10 előadó, 1 ügy, 1 SUPERALBUM – mert minden gyermek hangja számít
A Banana Records kiadó és kreatív ügynökség egy különleges zenei…
Tovább olvasom >