Nagy üzlet: a BiotechUSA felvásárolja a Scitec-et
Újra 100 százalékosan magyar kézbe kerül a Scitec Nutrition táplálékkiegészítő-gyártó, a BiotechUSA vásárolja fel az utóbbi években nehéz pénzügyi helyzetbe került versenytársat – írja a forbes.hu.
Fotó:Forbes.hu.
A képen Lévai Balázs, Lévai Bálint és a családi cég alapítója, édesapjuk, Lévai Ferenc.
A dél-afrikai tőzsdén (JSE) jegyzett Ascendis Health bejelentette, hogy megállapodott a magyar BiotechUSA tulajdonosaival a portfóliójába tartozó Scitec Nutrition eladásáról.
Az Ascendis Health egészségügyi óriás 2016-ban a lengyel Enterprise Investors befektetőcégtől vásárolta meg a magyar alapítású Scitec étrendkiegészítőgyártó céget, az ügylet értéke akkor 170 millió euró volt.
A mostani bejelentés szerint a BiotechUSA 5 millió euróért veszi át a céget, azaz a dél-afrikaiak nagyot buktak az üzleten, a Scitec pedig nincs valami jó bőrben.
Azzal, hogy ismét 100 százalékban magyar kézbe került a Scitec, gyakorlatilag megmenekült a cég. Közleményében az Ascendis Health meg is jegyzi, a cég pénzügyi eredményei az elmúlt években folyamatosan romlottak: a felpörgő verseny a profitszámokat húzta le, ráadásul kulcspartnereket vesztve piaci részesedésük is csökkent. A tranzakció valamennyi Scitec-leánycéget érinti, a dél-afrikaiak a rosszul teljesítő portfólióelemet gyakorlatilag teljesen leírják ezzel.
A közlemény Európa vezető étrendkiegészítőgyártó- és kereskedőcégeként határozza meg a Scitec cégcsoportot, a pénzügyi kimutatások azonban már nem festenek ilyen pozitív képet a cég jelenlegi helyzetéről. A 2019. második félévi 30,97 millió eurós bevételre 5,39 millió eurós veszteség jutott. 2015-ben, a felvásárlást megelőzően a Scitec még 10,6 millió eurós adózás utáni eredményt jelentett.
A Lévai család érdekeltségébe tartozó BiotechUSA egyelőre nem kívánta kommentálni a bejelentést a Forbes megkeresésére. (forbes.hu)
Kapcsolódó cikkeink
A fitt élethez vezető út egy BioTechUSA shakerrel is kezdődhet
Egy shaker, megannyi cél néven indított nemzetközi imázskampányt a BioTechUSA,…
Tovább olvasom >Elindult a Scitec Nutrition és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat közös kampánya
Fogyatékossággal élő és mozgássérült fiatalok versenyeztek együtt ép fiatalokkal és…
Tovább olvasom >A súlyzós edzés kortól függetlenül mindenkié – üzeni új nemzetközi kampányában a Scitec Nutrition
Szeptemberben új imázsépítő kampánnyal rukkolt elő a több mint 25…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kedvezményes karácsonyi készülődés a Tescóval
Advent közeledtével gyerekek és felnőttek egyaránt elkezdik a visszaszámlálást az…
Tovább olvasom >Green Friday kampányt indít a Mastercard, hogy felhívja a figyelmet a tudatos költekezésre
A Mastercard a közelgő ünnepi vásárlási szezon előtt indítja el…
Tovább olvasom >Újdonságokkal rukkol elő a Lidl
A magyarországi kiskereskedők közül a Lidl elsőként indítja el 5…
Tovább olvasom >