Nagy siker volt a Márton-napi hétvége a Balatonnál
Hatalmas érdeklődés övezte a Márton-napi programokat a Balaton partján, ahol több ezer látogató élvezhette a kulináris élményeket ezen a hétvégén. A Tihanyi Gardália Napok, más néven Garda Fesztivál, a tihanyi halászhagyományokat ünnepelte november 8-10. között, ahol halételek, főzőversenyek és látványsütések várták a vendégeket. Hasonlóan nagy tömegeket vonzottak a Balaton körüli Márton-napi rendezvények is, ahol Badacsonytól Siófokig és Zánkáig libás fogásokkal és újborokkal ünnepelhettek az érkezők – mondta Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség (BTSZ) alelnöke a Pénzcentrumnak.
Fekete szerint a Balatonon a gasztroturizmus egyre fontosabb szerepet játszik a szezon meghosszabbításában. A sikeres helyi programok mellett a balatoni szakemberek figyelemmel kísérik a nemzetközi trendeket is. A november 18-19-én a bahreini Manamában megrendezésre kerülő 9. ENSZ Turisztikai Világfórum fókuszában a gasztronómiai turizmus áll. A világeseményen nemcsak vezető turisztikai szakemberek, hanem Michelin-csillagos séfek és techszakértők is részt vesznek, például a Meta képviselői, akik a közösségi hálózatok és technológia szerepéről tartanak mesterkurzust.
Fekete szerint a „gondolkozz globálisan, cselekedj lokálisan” elv meghatározó lehet a balatoni turizmus jövőjében. A globális trendek adaptálása és a helyi értékek kiaknázása révén a Balaton négy évszakos desztinációvá válhat, amely nemcsak a hazai, de a külföldi turistákat is egész évben vonzza.
Kapcsolódó cikkeink
Magyar lány a fesztivál 11 milliomodik látogatója
Egy Ománban élő magyar lány lett a Sziget fesztivál történetének…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: ideje komolyan venni az úszástudás fontosságát!
Ideje komolyan venni az úszástudás fontosságát – figyelmeztetett a Balaton-átúszás…
Tovább olvasom >Balaton vs. horvát tengerpart: hol éri meg jobban dolgozni 2025 nyarán?
Miközben a balatoni szezonmunkák többsége nettó 2 000–2 800 forintos…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >