Nagy siker volt a Márton-napi hétvége a Balatonnál
Hatalmas érdeklődés övezte a Márton-napi programokat a Balaton partján, ahol több ezer látogató élvezhette a kulináris élményeket ezen a hétvégén. A Tihanyi Gardália Napok, más néven Garda Fesztivál, a tihanyi halászhagyományokat ünnepelte november 8-10. között, ahol halételek, főzőversenyek és látványsütések várták a vendégeket. Hasonlóan nagy tömegeket vonzottak a Balaton körüli Márton-napi rendezvények is, ahol Badacsonytól Siófokig és Zánkáig libás fogásokkal és újborokkal ünnepelhettek az érkezők – mondta Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség (BTSZ) alelnöke a Pénzcentrumnak.
Fekete szerint a Balatonon a gasztroturizmus egyre fontosabb szerepet játszik a szezon meghosszabbításában. A sikeres helyi programok mellett a balatoni szakemberek figyelemmel kísérik a nemzetközi trendeket is. A november 18-19-én a bahreini Manamában megrendezésre kerülő 9. ENSZ Turisztikai Világfórum fókuszában a gasztronómiai turizmus áll. A világeseményen nemcsak vezető turisztikai szakemberek, hanem Michelin-csillagos séfek és techszakértők is részt vesznek, például a Meta képviselői, akik a közösségi hálózatok és technológia szerepéről tartanak mesterkurzust.
Fekete szerint a „gondolkozz globálisan, cselekedj lokálisan” elv meghatározó lehet a balatoni turizmus jövőjében. A globális trendek adaptálása és a helyi értékek kiaknázása révén a Balaton négy évszakos desztinációvá válhat, amely nemcsak a hazai, de a külföldi turistákat is egész évben vonzza.
Kapcsolódó cikkeink
Lanyhul a horvát ingatlanláz: új célpontokat keresnek a befektetők
Évek óta töretlenül népszerű volt a horvát tengerpart a cseh…
Tovább olvasom >A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról
A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról,…
Tovább olvasom >Ismét meghirdeti a nagyvállalati-startup programját a NAK
A kormányzat célja, hogy a GDP 13 százalékát előállító turizmus…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új lendületet kap a LoveRaw: felvásárolta a Smart Organic
A bolgár székhelyű Smart Organic felvásárolta a brit LoveRaw vegán…
Tovább olvasom >Idén magához térhet a spanyol online élelmiszerpiac
Két év csökkenés után újra növekedésnek indulhat a spanyol online…
Tovább olvasom >Kevesebb hús, változatlan íz: hibrid darált marhahússal kísérletezik a Lidl Belgiumban
A Lidl Belgiumban bevezette első „hibrid” hús termékét: az új…
Tovább olvasom >