Nagy potenciál van a hazai fürjtojástermelésben
Magyarországon egyre népszerűbbek a tápanyagban gazdag fürjtojások, és ennek következtében növekszik a magyar fürjtermelők száma is. Ezek a kis tojások magasabb tápértékkel rendelkeznek, mint a hagyományos tyúktojások, például több vasat, B-vitaminokat és A-vitamint tartalmaznak. A fürjtenyésztés viszonylag kis helyet igényel, és a megfelelő körülmények között évente egy tojótól 280-300 tojás származhat.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/09/pexels-suzy-hazelwood-3027780.jpg)
Az infláció csökkenése kedvezhet ennek a piacnak
Bár a fürjtenyésztés gazdaságos lehetőségeket nyújt, a termelőknek szembe kell nézniük bizonyos kihívásokkal, például a beltenyésztés érzékenységével és a kakasok agresszív viselkedésével. Az árak is szerepet játszanak ebben a szektorban, és a takarmány, energia és csomagolóanyagok költségeinek emelkedése nehezítheti a gazdaságos működést.
Jelenlegi fürjtojás ára körülbelül 50-60 forint körül mozog, és a termelők úgy vélik, hogy ez a fogyasztói árszint lehetővé tenné a szektor további fejlődését.
Az online árfigyelő rendszer bevezetése után több élelmiszertermék ára csökkent Magyarországon, amely enyhítheti az élelmiszerinflációt és kedvező hatást gyakorolhat a fogyasztói kosár súlyaira. Az élelmiszerárak csökkenése is hozzájárulhat a fürjtojások versenyképességéhez a piacon.
Kapcsolódó cikkeink
75 ezer tojásból készült rántottával várt minden debrecenit a piacvezető Tranzit Csoport
600 liter olaj, 70 kg étkezési só és 2, 2…
Tovább olvasom >75 ezer tojásból készít rántottát a debreceni Tranzit-csoport kényelmi élelmiszereket gyártó cége
A világ legnagyobb tojásrántottájával vár minden debrecenit a piacvezető Tranzit…
Tovább olvasom >A PENNY Magyarország állásfoglalása a magyar tojás fontosságával kapcsolatban
A PENNY Magyarország az alábbi állásfoglalást juttatta el szerkesztőségünkbe, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >