Nagy Márton: egyszámjegyű lesz az infláció év végére
A várakozások szerint a következő hónaptól csökken az infláció, és az év végére egyszámjegyű lesz – mondta a gazdaságfejlesztési miniszter a kormány Facebook-oldalán pénteken.

Javul a helyzet
Nagy Márton kifejtette: az áremelkedés elleni kormányzati küzdelem már jó ideje megkezdődött, de ennek eredményei most fognak megmutatkozni.
A háború és az elhibázott brüsszeli szankciók „lökték az egekbe” az inflációt, a kormány a jegybankkal együttműködve harcol annak érdekében, hogy letörje – fogalmazott.
A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján az infláció az év első hónapjában 25 százalék fölé került, ugyanakkor a kormány várakozásai szerint itt tetőzik. A januári adatot még fűtötte az üzemanyag-árstop kivezetése, biztató azonban, hogy az élelmiszerek áránál fordulat történt, az csökkenő pályára állt – jelezte a miniszter.
Hangsúlyozta: a kormány gazdaságpolitikai lépései be fognak érni, a globális kínálati sokk enyhül, így a következő hónapokban meg fog indulni az infláció mértékének csökkenése.
A gazdaságfejlesztési miniszter kitért arra is, hogy minél gyorsabban sikerül az inflációt leszorítani, annál nagyobb lehet idén a reálbér-emelkedés.
Kapcsolódó cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >Lassulás és áremelkedés egyszerre – így alakul a tejpiac nyáron
A tejágazatban egyszerre van jelen a nemzetközi árnövekedés és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >