Nagy Márton: az új árstop 40 százalék felett dráguló, itthon is előállítható élelmiszerekre vonatkozik majd
A recessziót mindenképpen el kell kerülni, és az inflációt le kell szorítani, ez a magyar gazdaságpolitika jelenlegi alapvetése Nagy Márton szerint. A gazdaságfejlesztési miniszter az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt arról, hogy jövőre az eurózóna 75-80 százalékban recesszióban lehet, Németország és Olaszország szinte biztosan, ettől részben Magyarország is „lehűl”. Csakhogy a magyar export egyelőre jelentősen növekszik, mert a termékek jelentős része már további exportra megy Németországból. Szóba került az ársapka is.
A tervezett ársapkával szemben Nagy Márton szerint a gáztőzsdén a spekulációs pozíciók uniós kezelése hatékonynak látszik, és ez 50-70 eurót is hozhatott lejjebb az árakból.
„Ez sikeres és jó dolog. Az ársapka zsákutca, ellátásbeli problémákat okoz”
– jelentette ki az InfoRádiónak adott interjú során.
A lakossági árstopokról azt mondta, egyelőre maradnak. A jövőjüket az infláció határozza meg, ami Nagy Márton szerint egyelőre nem csökken, év végére meghaladhatja a 25 százalékot, és onnan fordulhat lejjebb.
„A pénzromlás kordában tartásában segítenek az élelmiszer-árstopok, amelyeknek a köre hamarosan bővülhet. A miniszter szerint a napokban dönthet a kormány újabb hatósági áras termékkörökről.”
Nagy Márton kiemelte:
„Olyan termékekről lehet szó, amelyek drágulása 40 százalék felett van, és itthon is előállíthatók.”
Hamarosan többet tudunk majd az új ársapkás termékekről.
Kapcsolódó cikkeink
Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: továbbra is alacsony szinten az infláció
Az infláció az előzetes kormányzati jelzéseknek megfelelően kedvező, alacsony szinten…
Tovább olvasom >Mérsékelten nőtt az infláció októberben Csehországban
Szeptemberről októberre 0,3 százalékkal nőtt az infláció Csehországban, amely éves…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 56 millió eurót fektetett be Bulgáriában a Billa idén
110 millió levát (56 millió eurót) fordított bolgár piaci jelenlétének…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lépett a SPAR International és a Circana
Stratégiai együttműködést jelentett be a SPAR International a fogyasztói magatartás…
Tovább olvasom >Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >